عضو جدید شورای شهر شیراز سوگند یاد کرد

تحولات در ترکیب شورای اسلامی شهر شیراز موجب شد سیده مریم حسینی که ۲۲ هزارو ۵۱۴ رای در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی آورده در بیستمین جلسه علنی این نهاد سوگند یاد کند و مراسم تحلیف او به عنوان عضو جدید برگزار شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: پس از انتخاب سید احسان اصنافی عضو شورای ششم شهر شیراز به عنوان شهردار این کلانشهر و تایید حکم وی از سوی وزیر کشور،اصنافی از عضویت شورا استعفا داد و پارلمان شهری شیراز که ۱۳ عضو دارد دوازده نفره به فعالیت خود ادامه داد.
مراسم سوگند و تحلیف سیده مریم حسینی منتخب چهاردهم مردم شیراز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور نماینده فرماندار شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز برگزار شد.
سیده مریم حسینی در آیین تحلیف خود گفت: رفع مشکلات و مطالبات مردمی مهمترین اولویت کاری‌ام خواهد بود.
وی اضافه کرد: اعتماد مردم به هریک از اعضای شورای اسلامی شهر وظیفه و مسئولیت را برای هریک از اعضای شورا سنگین کرده و باید تمام تلاش‌ها این باشد که ضمن بهبود کیفیت زندگی مردم در شهر مطالبات آنان نیز برطرف شود.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بی شک نمی‌توان بدون بهره برداری از ظرفیت نخبگان در شیراز منبع اثر بود از این رو باید با بهره گیری از ظرفیت نخبگان جامعه به دنبال بهبود کیفیت زندگی شهروندان در کلان شهر شیراز بود.

روند تبدیل وضعیت ایثارگران

نایب رئیس شورای شهر شیراز در ادامه این جلسه به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران که به توصیف او به امری نگران کننده تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: روند اجرایی این اقدام بسیار کند و ابهام برانگیز در حال انجام است.
محمدتقی تذروی عنوان کرد: اکنون با استقرار دولت منتخب و تعیین استاندار فارس و تایید شهردار شیراز از سوی وزارت کشور، فضا و مرزبندی‌های سیاسی شهر و کشور پایان یافته و مردم تنها عمل و خدمت ما را به دور از حاشیه و بگو مگوهای سیاسی می‌پذیرند.
او به سیداحسان اصنافی شهردار شیراز توصیه کرد: در انتخاب افراد برای تصدی پست‌ها اعم از شهرداران مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها دقت لازم را داشته باشد و مرعوب فشارهای سیاسی و لابی گری‌ها نشود.
تذوری اضافه کرد: افراد متخصص دارای برنامه را در اولویت قرار دهید و پیش از انتصاب مسئولیت برنامه کاری سه ساله آنان را مورد مطالعه و دقت نظر قرار دهید.
او همچنین با اشاره به اینکه نباید از توان و تخصص و تجربه پرسنل درون مجموعه شهرداری غافل شوید، گفت: تا آنجا که میسر است افراد خارج از مجموعه شهرداری در سمت‌ها و جایگاهها به کارگیری نشود که این امر موجب دلسردی و تضییع حقوق همکارانمان در مجموعه شهرداری خواهد شد.
تذروی ادامه داد: پروژه‌های تعریف شده و باقی مانده از دوره‌های گذشته، هر کدام نیاز سنجی شده و پیوست‌های معین دارند؛ لذا رسیدگی و اتمام آنان در دستور کار قرار بگیرد.
نایب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شهردار شیراز باید به مجموعه حراست شهرداری توجه ویژه داشته باشد، افزود: این مجموعه را باید از سیاسی کاری‌های سازمانی دور نگه داشت تا استقلال این مجموعه موجب سلامت اداری هرچه بیشتر سازمان‌های تابعه شود.
تذروی اضافه کرد: توجه به تکنولوژی‌های روز از جمله مدیریت هوشمند و هوشمند سازی لازمه مدیریت امروز شهری است و حوزه حمل و نقل یکی از حوزه‌های اصلی این مقوله است و استفاده از این امر می‌تواند در بهبود این فضا کمک کند.
او گفت: حوادثی مانند سیل شیراز و حادثه سایت زباله برمشور و یا آتش سوزی هتل شیراز فراموش نخواهند شد و یک سهل انگاری و عدم آمادگی می‌تواند حادثه و مخاطراتی را به دنبال داشته باشد. به همین علت باید به حوزه مطالعات بحران و پدافند غیرعامل توجه ویژه داشت و علاج واقعه را قبل از وقوع آن انجام داد.
تذروی هچنین بر استفاده از ظرفیت و توانمندی مردم در قالب سمن‌های اجتماعی، گروه‌های جهادی و به ویژه اعضای شورای محلات تاکید کرد.
نایب رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: ساماندهی و سازماندهی نیروهای طرف قرارداد شهرداری برای افزایش بهره وری سازمانی و استفاده بهینه از سرمایه انسانی موجود لازم خواهد بود،در سال آخر دوره پنجم شورای شیراز، مجوز تبدیل وضعیت ۳۶۰ نفر از همکاران گرفته شد و این امری شایسته است که می‌تواند به روندی سالانه تبدیل شود.هرچندبخشی از این تبدیل وضعیت هنوز انجام نشده که متولیان امر باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات