مجوز ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در اِوَز فارس صادر شد

فرماندار اِوَز فارس اعلام کرد:شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس مجوز ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی را برای این شهرستان صادر کرده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علی علی پو، اظهار داشت: سرمایه گذار این طرح مشخص و زیرساخت های لازم برای آغاز اجرای آن فراهم شده است.

فرماندار اوز گفت: بر اساس برآورد اولیه میزان سرمایه گذاری ارزی این طرح مهم سرمایه گذاری افزون بر ۳۰ میلیون یورو پیش بینی شده است.

وی یکی از اقدام ها و در عین حال پیش نیازهای مهم توسعه شهرستان تازه تاسیس اِوَز را ارتقای ادارات و نهادهای مختلف عنوان کرد و گفت: تاکنون ۳۶ دستگاه اجرایی اجرایی مختلف در این منطقه استقرار یافته اند.

علی پور یکی از شاخص ها و پارامترهای مهم در توسعه شهرستان اِوَز به ویژه پس از شهرستان شدن آن را حضور و مشارکت بالای خیرین و نیک اندیشان این منطقه در ابعاد مختلف عنوان کرد.

وی افزود: خیرین این شهرستان تاکنون رقمی افزون بر ۵۰ میلیارد ریال تنها در حوزه زیرساخت های لازم برای راه اندازی و ساخت فضاهای فیزیکی و یا خرید تجهیزات ادارات کمک کرده اند.

فرماندار شهرستان اِوَز گفت: با توجه به محدودیت‌های زیست محیطی اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی فعلی شهرستان، برای ایجاد یک شهرک جدید صنعتی نیز موافقت استانی گرفته شده و در حال گرفتن مجوزهای نهایی از نهادهای مرتبط هستیم.

وی همچنین با اشاره به مشارکت بخش خصوصی برای ساخت مسکن در این شهرستان گفت: هم اینک ساخت بیش از ۵۰۰ مسکن در قالب های مختلف در شهرستان در حال طراحی است که به زودی عملیات اجرایی ۴۰۰ واحد آن اغاز خواد شد.

علی پور گفت: طرح گاز رسانی به بخش بیدشهر یکی از طرح های مهم برای محرومیت زدایی و توسعه خدمات روستایی در شهرستان اوز است و مردم این بخش تا بهمن ماه امسال از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

فرماندار اوز تشکیل انجمن خیرین راهساز برای اولین بار حتی در منطقه جنوب کشور را یکی از دستاوردها و اقدامات مهم ظرف یک سال گذشته و مصداق عینی از همکاری های دوسویه دولت و مردم دانست و افزود:با راه اندازی این انجمن کمک ها و مشارکت خیرین به شکل هدفمندتر و برای رسیدگی به نیازهای اساسی منطقه هزینه خواهد شد.

وی ابراز داشت: خیران راهساز و نیک اندیشان شهرستان اوز برای همکاری و مشارکت در اجرای طرح های راهسازی و کمک برای ساماندهی وضعیت راه ها تلاش برای خروج این شهرستان از بن بست، اعلام آمادگی کامل کردند.

علی پور، یکی از طرح های مهم و کلان شهرستان اوز و در عین حال مهمترین دغدغه و نیاز مبرم مردم منطقه را در حوزه راه دانست و گفت: هم اینک بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال طرح راهسازی اعم از اصلی و فرعی و روستایی در این شهرستان در حال اجراست.

وی بیان کرد: در همین زمینه با تشکیل هیات امنای خیرین و نیک اندیشان شهرستان اوز رقمی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح ها توسط خیرین تامین خواهد شد.

وی ادامه داد:الحاق مسیر سه راهی ارد به اوز و چهاربانده شدن آن که در قالب اجرای طرح ملی مسیر لار – لامرد گنجانده شده و همچنین دو خطه شدن گردنه کهنه به اوز و بهسازی مسیر اوز به مرکز استان با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال هم اینک در دست اجراست.

شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

هیات وزیران در جلسه چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸ با ارتقای ۲ شهرستان و هفت بخش در استان فارس به تحقق این خواسته سالیان گذشته اهالی این مناطق پاسخ مثبت داد.

استان فارس پیش از این ۲۹ شهرستان را شامل می‌شد که با افزوده شدن هفت شهرستان جدید،‌ شمار شهرستان‌های آن به ۳۶ شهرستان افزایش یافت تا از این منظر در کشور رکورددار باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات