مدیر شرکت مخابرات فارس:

با همکاری مردم خدمات مخابرات باکیفیت و بهبود می یابد

مدیر شرکت مخابرات استان فارس با قبول وجود مشکلاتی در خدمات مخابراتی اعم از مکالمه و ارتباط اینترنتی، تاکید کرد که بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات ارتباط مستقیم با همکاری مردم و همه سازمان‌ها دارد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: فرشید ایزدی سه‌شنبه ۱۳ مهر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انتقادات و گلایه‌های مردم و مسئولان نسبت به وجود مشکلات در برخی نقاط شیراز و فارس را می‌پذیریم، گفت: بروز این مشکلات معلول چندین علت و یکی از آن علل مربوط به تامین تجهیزات و امکانات مخابراتی است.

ایزدی گفت: اولین مشکل در بروز اختلالهای ارتباطی، نبود پوشش کافیست، برای رفع این مشکل باید الزاما تعداد دکل‌ها افزایش یابد زیرا با بهبود و ارتقا تکنولوژی، بُرد سلولهای بی تی اس، کاهش یافته و باید فضاهای خالی ایجاد شده به دلیل کاهش بُرد را با نصب دکل‌ها و امکانات جدید مخابراتی، از بین برد.

او با بیان اینکه در شیراز علیرغم ارتقاء ۸۲ دکل مخابراتی طی یکسال گذشته، نیازمند نصب ۹۹ دکل جدید هستیم، گفت: هیچ راهکار عملی دیگری در هیچ نقطه از جهان برای رفع مشکلات ارتباطی، جز نصب یا ارتقاء دکلهای مخابراتی وجود ندارد.

ایزدی با یادآوری اینکه علیرغم دشواریهای موجود در مسیر اخذ مجوز برای نصب دکلهای جدید، با همکاری دستگاههای مسئول، مجوزهایی برای برخی نقاط دارای مشکل در شیراز اخذ شده است، گفت: متاسفانه شمار اندکی از شهروندان به اشکال مختلف از اجرای طرحهای توسعه ای مخابرات خصوصا نصب دکلهای مخابراتی، ممانعت میکنند.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه یک دوگانگی جدی در جامعه وجود دارد، شهروندان همزمان هم از وجود مشکلات در زمینه ارتباطات مخابراتی در حوزه تلفن همراه و اینترنت گلایه میکنند، هم نسبت به توسعه تجهیزات و نصب امکانات مخابراتی گلایه مند بوده و ابراز نگرانی و ممانعت میکنند.

ایزدی تصریح کرد: تا کنون، تاثیر منفی دکلهای مخابراتی بر سلامت افراد در هیچ کجای دنیا تایید نشده است؛ شما هیچ مقاله یا ادعای اثبات شده ای در این خصوص نمی توانید بیابید. از طرفی سازمانهای ناظر نظیر انرژی اتمی و تنظیم مقررات رادیویی، به شکل مداوم میزان امواج را ارزیابی و آن را ثبت می کنند.

او با بیان اینکه در فارس سازمان تنظیم مقررات رادیویی، ۱۸ ایستگاه فیکس و شماری ایستگاه سیار دارد و باید تعداد ایستگاههای سازمان انرژِی اتمی را هم به آن اضافه کرد، گفت: میزان امواج رادیویی و مایکروویو در شیراز بسیار بسیار پائین تر از شاخص‌های تعیین شده بوده و میزان این امواج به شکل روزانه در سامانه سازمان تنظیم مقررات، قابل مشاهده و پیگیری است.

ایزدی با اشاره به اینکه تجهیزات نصب شده در شیراز و فارس از ۲ برند استاندارد جهانی است، گفت: شهروندان بدانند که افزایش تعداد دکلها موجب افزایش ارسال امواج نمیشود، زمانیکه تعداد دکل کم باشد، تلفن همراه برای یافتن نقطه اتصال، امواج بیشتری را ارسال می‌کند و این موضوع منجر به مصرف انرژی بیشتر نیز خواهد شد.

او با بیان اینکه بعضی از نگرانیها، بدون پایه و اساس علمی و تحقیقاتی است، گفت: همه ما در منازل خود دارای دستگاههای مختلفی هستیم که به شکل مداوم تولید امواج الکترومغناطیسی میکند، حتی اگر در خانه خودمان این وسایل را نداشته باشیم، قطعا دیگر همسایه‌ها چنین وسایلی دارند.

ایزدی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مخابراتی مربوط به دستگاههای تقویت کننده غیرمجاز است، گفت: در نقاطی که تماسهای تلفنی با سکوت چند ثانیه ای مواجه میشود، قطعا دستگاه یا دستگاههای ریپیتر یا همان تقویت کننده غیرمجاز نصب شده است.

مدیر مخابرات استان فارس ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاری شورا و شهرداری در فصل جدید فعالیت این مجموعه ها، زمینه مناسبی برای احداث ۹۹ سایت جدید مخابراتی تا ابتدای سال ۱۴۰۱ در شیراز را فراهم کند.

ایزدی گفت: قطعا اگر همکاری و همراهی مردم و حمایت مسئولان و دستگاههای مسئول نباشد، یک دهم این میزان هم نصب نخواهد شد و همچنان شاهد تداوم مشکلات خواهیم بود.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد که یکی از دلایل بروز مشکلات مخابراتی، کمبود یا نبود تجهیزات فنی است اما در حال حاضر برای رفع مشکل در نقاط حساس استان فارس و شهر شیراز، تجهیزات مورد نیاز وجود دارد.

ایزدی خاطرنشان کرد که اگر زمینه و امکان نصب و راه اندازی سایتهای جدید مخابراتی در شیراز و فارس فراهم نشود، قطعا امکانات و تجهیزات موجود به سمت سایر شهرها و استانهایی که زمینه توسعه فراهم باشد، سوق پیدا میکند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات