خیر ارسنجانی با اهدای ٢ راس اسب ناجی طبیعت شد

بهرام حسن‌شاهی خیر ارسنجانی ۲ راس اسب برای حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع و مقابله با آتش‌سوزی‌ها به اداره منابع طبیعی‌ و آبخیزداری این شهرستان اهدا کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: با توجه به وسعت عرصه‌های جنگلی و وجود ارتفاعات با پوشش انبوه درختان و درختچه‌های جنگلی و گونه‌های متنوع دارویی کمیاب در این شهرستان، حفاظت از آن‌ها در برنامه سازمانی و کاری اداره قرار دارد که در سال‌های اخیر خشکسالی‌های فراوان، موجب وقوع حریق در این عرصه‌های خدادادی شده است.

حسن خسروانیان با بیان اینکه وجود مناطق صعب العبور امکان مقابله با بحران حریق را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، افزود: در زمان حریق با توجه به نبود راه دسترسی موتوری و خودرویی در قسمت‌هایی از مناطق جنگلی و با ارزش شهرستان، امکان تجهیز و تدارک نیروها وجود نداشت که عملیات امداد با کندی مواجه بود.

وی با بیان اینکه غیرت و فهم شهروندان طبیعت دوست در زمینه حفاظت از جنگل‌ها ستودنی است، اظهارکرد: یکی از خیرین طبیعت دوست ارسنجانی در اقدامی شایسته و خداپسندانه با حضور در محل اداره منابع طبیعی و انجام هماهنگی لازم و به منظور مرتفع نمودن مشکلات پیش رو، ۲ راس اسب خود را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهدا کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان ضمن تقدیر و تشکر از اقدام بسیار ارزشمند خیر طبیعت دوست و سایر خیرانی که در سال‌جاری منشاء خیر و برکات بودند، اظهار امیدواری کرد کماکان وفاق و همدلی موجود میان مردم طبیعت دوست و متولیان عرصه‌های منابع طبیعی استمرار داشته و اقدامات خیران زمینه ارتقای فرهنگ منابع طبیعی را جهت نسل‌های آینده فراهم سازد.

شهرستان ارسنجان که ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات