مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس:

تا آذرماه بارندگی موثر در فارس نداریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه تا آذرماه امسال بارندگی موثری نخواهیم داشت، تاکید کرد: کشاورزانی که در پایین دست سدها مشغول به فعالیت هستند، در کشت به ویژه گندم و سایر محصولات این مهم را لحاظ کنند و در صورتی که کشت انجام شود، متضرر خواهند شد. 

پایگاه خبری مطوعات فارس: حمیدرضا دهقانی پنج‌شنبه یکم مهرماه در شورای اداری استان فارس با بیان اینکه محدودیت منابع آبی نه تنها در فارس که در کشور و بسیاری از نقاط دنیا حاکم است، گفت: فارس همچون بسیاری از حوزه‌ها در حوزه منابع آبی نیز با رفع مشکلات فعلی می‌تواند پیشگام باشد.

او ادامه داد: اگرچه در سالی که پشت سر گذاشتیم با کمبود بارش ۶۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل مواجه بودیم که در ۴۰ سال اخیر کم سابقه بود و از این جهت دچار کمبود منابع آبی زیادی شدیم، اما با برنامه ریزی همه متولیان، امسال منابع آبی در فارس مدیریت شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با یان اینکه این استان از محدود استان‌هایی است که هیچ آبی از دیگر استان‌ها دریافت نمی‌کند، گفت: فارس استان بی آبی نیست و بالغ بر ٩ میلیارد مترمکعب سالانه آب در این استان استفاده می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه حفظ شبکه در وزارت نیرو عددی خارج از نرم جهانی است، عنوان کرد: آب رابطه مستقیمی با معیشت کشاورزان دارد و ممکن است انتقاد کنند که چرا ما سخت‌گیری می‌کنیم اما واقعیت این است که نسل آینده به واسطه چگونگی مصرف و مدیریت منابع آبی فعلی از ما پرسشگری خواهند کرد.

او همچنین با بیان اینکه فارس به اندازه ١٦ استان کشور دارای منابع آبی زیر زمینی با ٧٢ هزار چاه پروانه دار است، گفت: این گستردگی، استفاده از منابع اب زیرزمینی ما را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تصریح کرد: اگر امسال با کمترین میزان نوبت بندی و... ناشی از کمبود آب نسبت به سال‌های گذشته مواجه بودیم، نشات گرفته از تلاش‌های انجام شده در اجرای پروژه‌های آبرسانی بود.

دهقانی همچنین یادآور شد: پروژه‌هایی در دست اقدام داریم که با تامین اعتبار امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، با دلاورمردی خود برگ زرینی برای نظام آفریدند.

سید احمد احمدی‌زاده افزود: تکالیفی برای دستگاه‌ها و مدیران شهرستانی در خصوص نصب تصاویر شهدا در ورودی ادارات، ارائه نقش دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان هر دستگاه ابلاغ شده است.

او همچنین با اشاره به آغاز فعالیت مدارس، خواستار همکاری فرمانداران و بخشداران با آموزش و پرورش در این باره شد.

معاون استاندار فارس بر کنترل مستمر از زیرساخت‌ها در اماکن رده امنیتی و تکریم ارباب رجوع نیز تاکید کرد.

احمدی‌زاده خاطرنشان کرد: در دوره انتقالی مدیریت‌ها قرار داریم که امری کاملا طبیعی است و استاندار فارس بر پای کار بودن همه مدیران تا آخرین روز از مسئولیت آنها تاکید کرده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات