مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

فارس ظرفیت برپایی جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشستی که به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد، گفت:فارس ظرفیت برپایی جشنواره فیلم ملی و جهانی را دارد،باید بتوانیم جشنواره فیلم کوتاه یا جشنواره فیلمی گسترده‌تر را به صورت منطقه‌ای، کشوری یا جهانی برگزار کنیم. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: برپایه اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی در این نشست که برای تکریم اهالی سینما بود، اضافه کرد:دل همه ما برای روزهای پررونق سینما این هنر هفتم و تاثیرگذار تنگ شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد:پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونا نشان داد که بشر خیلی ناتوان است و در برابر این پیشامد های ناخودآگاه همه جهان درگیر شده اند و نه تنها سینما بلکه همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به تعطیلی کشاند.
سهرابی افزود: تلاش های دولت برای واکسیناسیون عمومی همچنان ادامه دارد و هرچه توان داشت به میدان آورد ولی نتوانست آسیب‌هایی را که به کسب و کارهای فرهنگی و هنری وارد شد را در حد لازم جبران کند و دولت جدید هم تلاش شبانه روزی خود را به کار بسته است.
وی بیان کرد: به نظر می آید در حوزه فیلمسازی پراکندگی زیادی در شیراز و استان وجود دارد و تاسیس بانک اطلاعات و جامع و کامل باید دنبال شود تا بتوانیم از حضور همه فعالان این عرصه بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کفت: سینماگران برای دریافت تسهیلات در سامانه تحفه حمایت شدند و در حال حاضر نیز می توانند در سامانه کارا برای جبران خسارت‌ها اقدام کنند و سایت صندوق اعتباری هنر نیز برای بیمه هنرمندان و دیگر تسهیلات به زودی باز خواهد شد.
در این نشست بهروز مرامی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: بیشترین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در زمینه فرهنگ و هنر بوده اند که سینما ها و سالن های تئاتر و موسیقی بیشتر به چشم می آیند.
وی اضافه کرد: ممکن است فرد یا افرادی در بین برگزیده امسال دعوت نشده باشند و این به منزله نادیده گرفته شدنشان نیست.

در این نشست از تعدادی فعال هنر سینما تکریم شد و افراد حاضر هریک نظرات خود را در رابطه با وضعیت فیلمسازی و شرایط همه گیری بیماری بیان کردند و همچنین به آسیب شناسی فیلمسازی درشیراز و استان فارس پرداختند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات