آمادگی لبنانی ها برای برگزاری جشن استقبال از سوخت ارسالی ایران

لبنانی ها تمام اقدامات فنی و لوجستیکی و اداری برای استقبال از سوخت ارسالی از ایران را انجام داده اند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از المنار، مقامات حزب الله در منطقه البقاع لبنان اقدامات لوجستیک، فنی، میدانی و اداری برای استقبال از کامیون های حامل مازوت ایرانی را انجام داده اند و بخش رسانه ای حزب الله نیز با تهیه هزاران پرچم و شعار و پلاکارد، آماده استقبال از کامیون های حامل سوخت است که قرار است سوختی را که نفتکش ایرانی در سوریه تخلیه کرده، وارد لبنان کنند.

بر اساس این گزارش، این کامیون ها قرار است روز پنجشنبه آتی مازوت را از بندر بانیاس سوریه به منطقه بعلبک لبنان منتقل کنند.

تعداد این کامیون ۷۰ الی ۸۰ دستگاه است و حامل تقریبا ۳ میلیون لیتر مازوت هستند و مسیر تقریبا ۲۳۰ کیلومتری را باید طی کنند.

حزب الله لبنان آمادگی های لازم برای برگزاری دو جشن استقبال را انجام داده است؛ اولی در منطقه بقاع شمالی در حد فاصل میان دو منطقه العین و النبی عثمان ‌و دیگری در ورودی بلعبک جنوبی در میدان دورس معروف به میدان الجبلی است.

‌در این مناطق جشن های مردمی با حضور نمایندگان بعلبک و روسای شهرداری ها و فعالان سیاسی و اقتصادی و مذهبی و اجتماعی برگزار خواهد شد.

پس از این جشن ها محموله مازوت ایران توسط کامیون های وابسته به شرکت الامانه بارگیری خواهد شد و به موسسات و نهادهایی که خواهان استفاده از سوخت ایرانی هستند منتقل خواهد شد.

سید حسن نصرالله شب گذشته در سخنانی گفت: رهبری سوریه حرکت نفتکش را در بندر بانیاس برای انبار کردن محموله و انتقال آن به مرز تسهیل و تانکرهایی را برای انتقال آن تامین کرده، انتقال مشتقات نفتی به بقاع روز پنجشنبه آغاز می‌شود و محموله در انبارهای مشخصی در بعلبک ذخیره و پس از آن در مناطق مختلف لبنان توزیع می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات