در شانزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز انجام شد

تجلیل شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز از قهرمانان ورزشی المپیک و پارالمپیک

در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن قدردانی از قهرمانان ورزشی که در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک۲۰۲۰ توکیو حضور داشتند، به هرکدام از مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی، ۵۰ میلیون تومان پاداش اعطا شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: پاداش در نظر گرفته شده براساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تائید این مصوبه از سوی فرمانداری، توسط شهرداری شیراز و با هدف قدردانی از تلاش افتخارآفرینان شیرازی، جبران بخشی از هزینه‌ها و تشویق این شهروندان به ادامه راه و کسب موفقیت‌های بیشتر، تعلق گرفته است.
مرتضی جعفری افزود: بر اساس این مصوبه، برادران گرایی، محمد حسن‌زاده، علی اصغر جوانمردی، مجتبی کمالی، محسن عزیزنژآد، مهدی اولاد، نعیما خواجوی، سمیرا ارم و ساره جوانمردی مشمول این مصوبه می‌شوند و البته قرار است طی لایحه‌ای، پاداش ویژه‌ای نیز برای مدال آوران در نظر گرفته شود.
او با بیان این مطلب که حضور ورزشکاران در رقابت‌های جهانی موجب افتخار و سربلندی شهر شیراز و کشور ایران است، اظهار کرد: این اقدام شهرداری با رویکرد قدردانی از زحمات ورزشکاران شیرازی و ایجاد انگیزه برای طی مراحل بالاتر انجام شده است.
معاون فرهنگی شهرداری شیراز به جایگاه این کلانشهر در زمینه ورزش اشاره کرد و گفت: بسیاری از این افتخارآفرینان ورزشی تمرینات ورزشی خود را در همین سالن‌ها و زمین‌های ورزشی شهرداری انجام می‌دادند که این علاوه بر افتخار برای مجموعه شهرداری تلنگری است برای پرداختن جدی تر به موضوع کشف استعدادهای ورزشی از دل محلات شهری.
جعفری، موفقیت‌هایی همچون کسب عنوان شهر ملی دوچرخه، ریاست کمیته ورزش‌های همگانی مجمع کلانشهرهای کشور، عضویت در شبکه شهرهای فعال در زمینه ورزش و سلامت را در کنار وجود فضاهای متعدد ورزش همگانی، زمینه مناسبی برای اجرای برنامه‌های هدفمند در حوزه ورزش عنوان کرد.
مصوبات شانزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز
اولین دستورکار شانزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز پیرامون مشارکت شهرداری شیراز در برگزاری کنگره جهانی ادبی و هنری محمد(ص)، «پیامبر رحمت» بود که مقرر گردید موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارجاع گردد.
موضوع بعدی صحن علنی به تعیین تکلیف نحوه مدیریت و بهره برداری مجموعه ها و باغ های تاریخی در اختیار شهرداری شیراز اختصاص داشت که طبق نظر اعضای شورای شهر شیراز مدیریت و بهره برداری مجموعه ها و باغ های تاریخی در اختیار شهرداری شیراز شامل باغ جهان نما، باغ دلگشا، مجموعه خواجوی کرمانی و باغ هنر از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه در اختیار مدیریت گردشگری و امور زیارتی (در حال حاضر زیرمجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز) قرار گرفته و نگهداری از فضای سبز آن کما فی سابق بر عهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری باشد.
دستورکار بعدی سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار 26/157 متر مربع عرصه مازاد بر عرض معبر بدون تغییر در عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی مصوب (توسط مراجع ذیصلاح) مجاور ضلع شرق و مقدار 47/4 متر مربع عرصه مازاد بر عرض معبر بدون تغییر در عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی مصوب (توسط مراجع ذیصلاح) مجاور ضلع جنوب پلاک ثبتی 2306 بخش 4 با کاربری G-R244 (مسکونی) و کدنوسازی 1-192-1-6 و احتساب آن به عنوان اموال اختصاصی شهرداری اختصاص داشت که به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
چهارمین دستورکار درخصوص سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار 28/26 متر مربع عرصه جاده متروک مجاور ضلع شرق پلاک ثبتی 278/7129 بخش 4 شیراز با کاربری محورهای مختلط تجاری – اداری و خدمات با مسکونی M112 و کد نوسازی 34-19-11-1 بود که احتساب آن بعنوان اموال اختصاصی شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
پیرامون سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار 05/57 متر مربع عرصه آبراه متروک مجاور ضلع شمال یک باب منزل مسکونی به شماره قطعه 141 از پلاک ثبتی اوقافی 3012/1102 بخش 3 شیراز با کاربری محورهای مختلط تجاری– اداری و خدمات با مسکونی زیر منطقه‌ای M113 و کد نوسازی 7-408-27-3 واقع در اکبر‌آباد-بولوار پارسیان جنوبی-نبش کوچه 5 (اراضی تفکیکی بسیجیان) طبق مصوبه شورای شهر شیراز بعنوان اموال اختصاصی شهرداری شیراز قلمداد می شود.
موضوع بعدی درمورد سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار 58/187 متر مربع عرصه مازاد بر عرض معبر بدون تغییر در عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی مصوب (توسط مراجع ذیصلاح) مجاور ضلع شمال پلاک ثبتی 822/2144 بخش 4 شیراز با کاربری تأسیساتی و تجهیزاتی شهری S123 و کدنوسازی 6-449-36-9 که احتساب آن بعنوان اموال اختصاصی شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
هفتمین دستورکار صحن علنی شورای شهر به شرح وظایف کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) اختصاص داشت که با هدف تلاش برای ارتقاء جایگاه شهر مقدس شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) در جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر به تصویب شورای اسلامی شهر رسید:
1.بررسی و تصویب طرح های جامع و تفصیلی مذهبی و زیارتی با محوریت شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و نظارت بر اجرای آن .
2. سیاستگذاری و برنامه ریزی در جهت معرفی شهر مقدس شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در سطح ملی و بین المللی با همکاری سایر دستگاهها، سازمان های مردم نهاد و گروه های اجتماعی
3. ترغیب، تشویق و مشارکت اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی در امور سرمایه گذاری تاسیسات گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) از جمله احداث زائرسرا، اماکن اقامتی، موزه ها و غیره .
4. سیاست گذاری تسهیل روند پذیرش گردشگری مذهبی داخلی و خارجی با قرار گرفتن نام شیراز در شیوه نامه چرخش زائران اماکن مقدس زیارتی جمهوری اسلامی ایران با رویکردهای ذیل :
الف: انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری بین شهرداری و سازمان های متولی استان با شهرهای مذهبی ایران و خارج از کشور و جابجائی زائرین در قالب تورهای یکپارچه و منظم زیارتی
ب : انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهر شیراز با شهرهای مذهبی کشورهای اسلامی به منظور توسعه گردشگری زیارتی با طی تشریفات قانونی
ج: برقراری خطوط و مسیرهای منظم هوایی و حمل ونقل ریلی و زمینی با هدف تأمین زیرساختهای تردد زائران
5. سیاست گذاری و تعامل با سایر دستگاههای مرتبط در برگزاری مسابقات قرآنی و مذهبی، همایش ها، سمینارها و هر نوع رویداد معتبر ملی و بین المللی با محوریت شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)
6. سیاست گذاری در جهت همکاری با سایر دستگاههای مرتبط در راستای بهسازی، مرمت، احداث و توسعه بقاع و اماکن متبرکه و مذهبی
7. سیاست گذاری برای همکاری با دستگاه های مرتبط در توانمندسازی راهنمایان حوزه گردشگری مذهبی
8. بررسی امور، مسائل و مشکلات عمرانی، فضای سبز، زیباسازی، نورپردازی و راههای دسترسی منتهی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و سایر اماکن مقدس شیراز و تصویب طرح های اجرایی لازم و نظارت بر اجرای آنها .
9. نظارت بر روند طراحی و اجرای «طرح 57 هکتاری حرم مطهر و بافت تاریخی شهر شیراز» با پیگیری، تصویب و زمینه سازی اجرای آن .
10. سیاستگذاری کلان برای احداث ، ساخت و جانمایی نمادهای (المان های) شهری در سطح شهر شیراز در شأن جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع)
11. سیاست گذاری در راستای کمک به توانمندسازی هیئات مذهبی شیراز، کانونهای فرهنگی، گروه های جهادی و مذهبی.
12. نظارت بر طراحی و اجرای پروژه های مشترک شهرداری شیراز با ادارات و سازمانهای دیگر
13. بررسی بودجه، متمم بودجه و تفریغ بودجه حوزه معاونت، سازمانها و مدیریت های مرتبط
14. نظارت بر اجرای مصوبات کمیسیون در تمام زیرمجموعه های شهرداری و مدیریت شهری
15. شناسایی کمبودها، موانع و نارسایی ها در موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) و برنامه ریزی برای رفع آنها
16. برنامه ریزی، سیاست گذاری و اقدام درخصوص تشکیل انجمنها، و نهادهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد با محوریت شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)
17. سیاست گذاری برای استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها ، نهادها ، اشخاص حقیقی و حقوقی ، خیرین و سازمان های مردم نهاد ، اداره اوقاف ، سازمان میراث فرهنگی، اداره مسکن و شهرسازی و.... در راستای دستیابی به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع)
موضوع بعد پیرامون شرایط فراخوان واگذاری بهره برداری از غرفه های تجاری و امور خدماتی پایانه های برون شهری امیرکبیر و شهید مدرس بود که با توجه به تقاضای سرپرست شهرداری شیراز مقرر شد لایحه مذکور به شهرداری شیراز بازگشته تا پس از اصلاحات و بازنگری مجدد ظرف مدت یک ماه به شورا ارسال گردد.
آخرین دستورکار صحن علنی این هفته شورای اسلامی شهر شیراز به طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا درباره طرح تعطیلی شورای اسلامی شهر شیراز از 3 مهرماه لغایت 12 مهرماه به مدت ده روز اختصاص داشت که ضمن تصویب دوفوریت طرح مذکور، تعطیلات شورای اسلامی شهر شیراز از تاریخ 3/7/1400 لغایت 12/7/1400 به مدت 10 روز به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
در المپیک توکیو 2020 که مرداد ماه امسال و تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد محمد حسن زاده در بسکتبال و برادران گرایی در کشتی به نمایندگی از استان فارس در کاروان ورزش ایران حضور داشتند.
براساس این گزارش، آقایان محمدعلی و محمدرضا گرایی، محمد حسن زاده، مهدی اولاد، علی اصغر جوانمردی و مجتبی کمالی به همراه خانم ها ساره جوانمردی و سمیرا ارم قهرمانانی شیرازی بودند که در عرصه های جهانی خوش درخشیدند و برای ایران اسلامی سه مدال طلا و یک مدال نقره به ارمغان آوردند.
در این دوره از بازی ها، محمدرضا گرایی در رشته کشتی فرنگی المپیک 2020 توکیو موفق به کسب مدال ارزشمند طلا شده بود. در پارالمپیک نیز ساره جوانمردی در رشته تیر اندازی مدال طلا و مهدی اولاد در رشته های پرتاب وزنه و پرتاب دیسک موفق به کسب مدال های طلا و نقره شده بودند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات