شهردار منطقه یازده شیراز:

سرمایه گذاران فرصت سرمایه گذاری در منطقه را از دست ندهند

شهردار منطقه یازده شیراز با اشاره به روند رو به رشد سرمایه گذاری در منطقه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار کرد: سرعت ساخت و ساز در منطقه به شدت افزایش پیدا کرده و بسیاری از محلات و خیابان های منطقه که قبلا مورد توجه نبود توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس حمید برزگر؛ گفت: در خیابان جانبازان ۹۰۰ واحد مسکونی، تجاری در قالب ۵ پروژه بزرگ در حال احداث است که نشان دهنده مورد توجه قرار گرفتن این خیابان توسط سرمایه داران بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه در دیگر محلات نیز شاهد ساخت و سازهای بزرگ توسط بخش خصوصی هستیم، افزود: در حال حاضر با اقدامات زیرساختی توسط شهرداری موفق به جذب سرمایه گذاران شده ایم و همین امر موجب شده تا در نیم سال اول بودجه پیش بینی شده را محقق کنیم و اگر روند به همین گونه پیش برود تا پایان سال دو برابر بودجه پیش بینی شده را جذب خواهیم کرد.
شهردار منطقه یازده شیراز اظهار کرد: سرمایه گذاران فرصت سرمایه گذاری در منطقه را از دست ندهند.
برزگر گفت: معتقدم که ایجاد زیر ساخت های اساسی در هر منطقه موجب جذب سرمایه گذاری می شود، بنابراین به عنوان شهردار سعی کردم تا نقش تسهیل گری در منطقه داشته باشم و راه را برای ورود سرمایه گذاران باز نمایم.
شهردار منطقه یازده شیراز با بیان اینکه بارها در بین مردم منطقه حضور یافته ام و به اتفاق یاوران شورا شنوای اجرای پروژه های مورد نیاز آنان بوده ام، اظهار کرد: مطمئن هستم که شهروندان ساکن در یک منطقه با نقاط قوت و ضعف منطقه آشنا هستند و مشکلات را به خوبی می شناسند بنابراین می توانیم با آنان مشارکت فکری نماییم و به همین دلیل علیرغم وجود رکود اقتصادی حاکم در کشور، موفق به اجرای پروژه های کوچک و بزرگ شدیم.
برزگر گفت: احداث زورخانه شهدای پودنک توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی نمونه ای از این دست پروژه ها است که شهرداری تنها نقش نظارتی را عهده دار است.
وی با بیان اینکه در این منطقه فضاهای رها شده شهری موجب تهدید مردم و به محلی برای تجمع معتادان و خلافکاران تبدیل شده بود، اظهار کرد: پارک فتحیه در سالهای پیش احداث شده بود اما به دلایلی رو به فرسایش گذاشته بود و به محلی متروکه تبدیل شده بود که با توجه به موقعیت این پارک که در مجاورت شهرکی جانباز نشین بود باید هرچه سریع تر ساماندهی می شد که بر همین اساس اقدام به طراحی مجدد و ایجاد مبلمان جدید و استقرار وسایل بازی نو و زیبا ویژه جانبازان و معلولین کردیم تا جانبازان بتوانند لحظات خوبی را در کنار خانواده در این پارک بدون هیچ مانعی سپری کنند.
برزگر گفت: عملیات اجرایی این پارک ۵ هکتاری تا پایان سال به طور کامل به اتمام می رسد.
وی در ادامه به احداث پارک فضیلت واقع در کوچه ۲۱ به مساحت ۵ هکتار اشاره و افزود: بنا به درخواست مردم فضای ۵ هکتاری این مکان تبدیل به پارک محله ای شد که عملیات اجرایی این پارک تا پایان سال به اتمام می رسد و به شهروندان تقدیم می شود.
برزگر در ادامه به احداث بوستان شهدای حج که به بوستان ورزش و سلامت معروف شده، گفت: این پارک به مساحت سه هکتار طراحی شده است و دومین پیست اسکیت استاندارد در آنجا احداث می شود.
شهردار منطقه یازده شیراز با بیان اینکه زمین والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، رینگ دوچرخه سواری، فضاهای سبز و مبلمان شهری و دارای فضاهای فرهنگی است، اظهار کرد: ساختمانی در مجاورت این پارک در حریم رودخانه ساخته شده که پس از تخریب به مساحت پارک اضافه می گردد.
وی افزود: عملیات عمرانی این پارک تا پایان سال به اتمام و تقدیم شهروندان می شود.
برزگر با بیان اینکه پارک محله ای خیابان سایه، پارک محله ای فیض، پارک محله ای پروین اعتصامی، توسعه باغ سهراب سپهری، پارک محله ای شهید بازرگان به مساحت دو هکتار و پارک محله ای شهید خلبان کرمی به مساحت ۳ هکتار در حال اجرا است.
شهردار منطقه یازده شیراز با اشاره به اینکه خطر سیل، طغیان رودخانه خشک و کاربریهای بلوار نصر همواره منطقه را تهدید می کردند و همچنان نیز برای منطقه تهدید کننده هستند، اظهار کرد: برای رفع خطر سیل و بارش های ناگهانی اقدام به لوله گذاری به طول ۷ کیلومتر در قالب ۱۲ پروژه کردیم که حدود ۵ کیلومتر آن اجرا شده و دو کیلومتر باقیمانده نیز در دست اجرا است.
برزگر گفت: با لوله گذاری های اخیر شاهد دفع آبهای سطحی نیز هستیم که رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.
وی در ادامه به تهدید رودخانه خشک در بارش های ناگهانی و خطر طغیان آن اشاره و افزود: برای رفع این اشکال اقدام به دیوارکشی به طول و کیلومتر با ارتفاع ۵ متر و ۴ متر عرض نمودیم که بخشی از آن اجرا شده و بخشی نیز در حال اجرا است.
برزگر گفت: علاوه بر دیوارکشی رودخانه عملیات لایه روبی و عمیق تر کردن سطح رودخانه نیز انجام شده است.
وی در ادامه به سومین عامل تهدید کننده منطقه که همان نوع کاربری های بلوار نصر است اشاره و گفت: این کارگاه ها به دلیل نگهداری مواد پرخطر همواره حادثه آفرین بوده اند که تاکنون نیز حوادث بی شماری در این بلوار را رقم زده اند، بنابراین تغییر تدریجی عملکرد بلوار از حالت کارگاهی مزاحم به سمت مجتمع های مسکونی و تجاری در حال انجام است.
شهردار منطقه یازده در ادامه از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به دلیل اقدامات خوب و موثر در حوادث تشکر کرد و گفت: طراحی احداث ایستگاه آتش نشانی در این بلوار یک الزام و ضرورت بود که جانمایی آن به درستی انجام شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات