۲۸ باشگاه ورزشی متخلف از شیوه‌نامه‌های ضد کرونایی فارس شناسایی شدند

مسئول کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌های ورزشی اعلام کرد: با توجه به اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ورزش و قطع زنجیره انتقال کرونا، ۲۸ باشگاه متخلف ورزشی فارس شناسایی شدند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محممدرضا اوجی، بیان داشت: این کمیته به طور مستمر برباشگاه‌های ورزشی نظارت دارد و متخلفین را به اداره کل ورزش و جوانان فارس معرفی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در استان و براساس ابلاغیه ستاد کرونا، باشگاه های ورزشی و فعالیت های ورزشی در فضای سرپوشیده مجوز فعالیت ندارند.

باشگاه های متخلف بسته می‌شوند

همچنین مسئول واحد بازرسی اداره کل ورزش و جوانان هم گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی صورت گرفته از باشگاه ها و اماکن ورزشی موجود در سطح استان وشکایات مردمی با متخلفان طبق قانون رفتار خواهد شد.

مهدی کوکبی ادامه داد: با هماهنگی اداره اماکن نیروی انتظامی طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان باشگاه‌های متخلف بسته می شوند و یا به آنها اخطار کتبی داده می شود.

زمانی که کرونا در جهان گسترش یافت و همه چیز را تحت تاثیر قرار داد،ورزش را نیز به رکود کشاند و باشگاه‌های ورزشی بیشترین زیان را متحمل شدند؛به تدریج مشخص شد نقش ورزش در مهار این ویروس خطرناک تاثیرگذار است اما هنوز مکان‌های سرپوشیده ورزشی اسیر تعطیلی و بیم ورشکستگی هستند.

به باور استادان دانشگاه، دست اندرکاران و قهرمانان ورزش بهترین نسخه ای که هم اینک با وجود بیماری کرونا می شود برای مردم دنیا نوشت توصیه به ورزش است، ورزشی که مدام و شاد و ریتمیک همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.

آنها می گویند با بسته شدن باشگاه های ورزشی که زمینه ساز توانمند شدن بدن انسان هاست این امکان وجود دارد که هر نوع بیماری بر بدن غلبه کند از این رو توصیه می شود که ورزش در اولویت مبارزه با مهار کرونا قرار گیرد.

هر چند سازمان بهداشت جهانی توصیه به ورزش برای اجتناب از افسردگی مردم و ارتقای سیستم ایمنی بدن دارد، ستاد مبارزه با کرونا نگران اجتماع مردم در باشگاه های ورزشی است و دستور تعطیلی مکرر باشگاه ها داده می شود.

کرونا گریبان باشگاه‌های ورزشی را گرفته است

رییس هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه باشگاه های ورزشی یکی از مشاغل ارزشمند اجتماعی هستند ۲۷ دیماه ۹۹ به خبرنگار ایرنا گفت: ناراحتم از اینکه مصیبت کرونا عرصه‌های ورزش را هم تحت تاثیر قرار داده و گریبان باشگاه های ورزشی را گرفته است.

کاوه باشتی بیان داشت: ورزش که می تواند باعث افزایش ایمنی بدن انسان ها شود تحت تاثیر این بلای خطرناک قرار گرفته است از این رو دچار محدودیت شده است.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت باشگاه ها زیر نظر دولت و وزارت بهداشت و درمان است اما مردم در خانه ورزش را فراموش نکنند ضمن اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی، باشگاه ها می توانند فعال شوند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات