تلاش شهرداری منطقه سه شیراز برای مصون داشتن حوزه آبریز دروازه قرآن

شهردار منطقه سه شیراز گفت: عملیات لوله گذاری دفع و هدایت آبهای سطحی در نقاطی از منطقه سه شیراز توسط حوزه فنی و عمرانی شهرداری منطقه سه شیراز در دست اجرا است و سعی می شود منطقه سه شیراز خصوصا در حوزه آبریز دروازه قرآن، از سیلاب مصون دارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: کریم شکوهیان از انجام عملیات لوله گذاری دفع و هدایت آبهای سطحی در نقاطی از منطقه سه شیراز خبر داد و گفت: این اقدام توسط حوزه فنی و عمرانی شهرداری منطقه سه شیراز در دست اجرا است و عملیات لوله گذاری آبهای سطحی از جمله پروژه هایی است که در حوزه زیرساختهای شهری طبق برنامه ریزی و نیاز سنجی از سطح منطقه در حال اجرا هستند.

شهردار منطقه سه شیراز افزود: پروژه لوله گذاری خیابان ذکاالملک یکی از پروژه های در حال اجرا در منطقه سه شهرداری است که این پروژه به طول حدود ۸۰۰ متر و با هدف دفع، هدایت و جمع آوری آبهای سطحی خیابان ذکاالملک، رفع آبگرفتگی کوچه های سه، پنج و هفت این خیابان، ایمن سازی و افزایش عرض معبر سواره رو و حفظ بهداشت محیط زیست در دست اجرا است که با تلاش همکارانمان در حوزه فنی و عمرانی منطقه روند پایانی اجرای خود را طی می کند.

وی اضافه کرد: با بیان اینکه سیستم مدیریت سیلاب و روان آبهای سطحی با اجرای عملیات لوله گذاری در دیگر نقاط منطقه نیز از ماه ها قبل تاکنون اجرا و یا در دست اجرا است و لوله گذاری فاز دوم خط ۲ انتقال آب دروازه قرآن به رودخانه خشک، لوله گذاری خیابانهای تختی، دروازه سعدی، بلوار ۴۵ متری اراضی روغن نباتی شهرک رکن آباد و ... از جمله پروژه های در حال اجرا در سطح منطقه سه شهرداری هستند.

شکوهیان اعلام کرد: نقاط دیگری از سطح منطقه نظیر کوچه پنج خیابان تلاش شرقی شهرک رکن آباد، محوطه شمس العماره تا دروازه قرآن و ... نیز در دست تهیه طرح و برآورد برای اجرای عملیات لوله گذاری است و امیدواریم اجرای پروژه های لوله گذاری در سطح منطقه سه شهرداری بتواند این منطقه از شهر را خصوصا در حوزه آبریز دروازه قرآن، از سیلاب مصون دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات