حال ۴۲۰ بیمار کرونا در فارس وخیم است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۵۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم هم اکنون در بیمارستان های استان، پنج هزار و ۲۰۳ نفر شد و از این تعداد، ۴۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عبدالرسول همتی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۲۸۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۶۰ هزار و ۲۷۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۴۱ هزار و ۸۲۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۲۱۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۸۸ هزار و ۴۹۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با بستری ۵۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم هم اکنون در بیمارستان های استان، پنج هزار و ۲۰۳ نفر شد و از این تعداد، ۴۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۴۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۸۰۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت این دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۳۸ هزار و ۱۸۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ایام عزاداری محرم و صفر، از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان، اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت کردن فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و مراسم های ختم را جدی بگیرند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات