حال ۴۲۷ بیمار کرونا در فارس وخیم است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند پنج هزار و ۸۲ نفر ااست که از این تعداد، ۴۲۷بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، از از افزایش آمار مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ به پنج هزار و ۵۹۱ نفر از ابتدای شیوع بیماری تا کنون خبر داد و برای آنان غفران الهی مسالت داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پذیرش ۵۳۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را پنج هزار و ۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۲۷بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۷۹۸تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۴۶ هزار و ۶۵۳بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۶ هزار و ۴۳۷مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۶۱بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۷۲ هزار و ۹۱۴بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت این دانشگاه همچنین آمار بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده را نیز ۳۲۵ هزار و ۲۹۴نفر اعلام کرد.

وی از تزریق یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۳۵ دوز واکسن کرونا در استان تا کنون خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، ۷۹۱ هزار و ۷۵ دوز به گروه هدف در نوبت اول و ۳۲۹ هزار و ۱۶۰ دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

همتی با بیان اینکه فراخوان تزریق واکسن کرونا ویژه گروه سنی ۴۸ سال به بالا نیز در فارس اعلام شده است، یادآور شد: افراد بالای ۴۸ سال می توانند برای دریافت واکسن به سامانه https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و در این سامانه نام نویسی کنند.

وی خواستار همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان شد و از آنان خواست تا برای حمایت از مدافعان سلامت، جلوگیری از ابتلا و انتشار افراد به بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال کروناویروس، پویش «#تقدمپیشگیریبر_درمان» را راه اندازی کرده و با دعوت عمومی، همگان را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این وضعیت بحرانی استان و پیوستن به این پویش فراخواند.

همتی با اشاره به اعلام هشدار وزارت بهداشت مبنی بر رنگ بندی کرونا در فارس و اعلام ۳۲شهرستان با وضعیت قرمز و چهار شهرستان با وضعیت نارنجی، عنوان کرد: همچنان وضعیت اضطراری در استان ادامه دارد و باید هم استانی ها و مردم عزیز برای کنترل بهتر بیماری، مجموعه سلامت را یاری کنند.

وی از مردم خواست تا در این وضعیت بحرانی به ویژه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود و مردم به ویژه جوانان با مراقبت از سلامت خود و سالمندان خانواده، با استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، در پیشگیری از آسیب های جبران ناپذیر این بیماری و کاهش زنجیره های انتقال بیماری سهیم شوند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات