شکست بسکتبال ایران از آمریکا با اختلاف ۵۴ امتیازی

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با نتیجه ۱۲۰ - ۶۶ مقابل آمریکا تن به شکست داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از ساعت ۹:۱۰ امروز (چهارشنبه) ۶ مرداد به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و در پایان با نتیجه ۱۲۰ - ۶۶ (اختلاف ۵۴ امتیاز) شکست خورد.

نکته:
"تقابل امروز تیم‌های بسکتبال آمریکا و ایران دومین دیدار این دو تیم در میادین بین‌المللی به شمار می‌رود. نخستین دیدار این دو تیم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۰ ترکیه بود که با نتیجه ۵۱ - ۸۸ به سود ایالات متحده به پایان رسید. نفراتی چون حامد حدادی و ارسلان کاظمی از ایران و کوین دورنت از تیم ایالات متحده، سابقه حضور در آن دیدار را داشتند."

ترکیب تیم ایران:
حامد حدادی،‌ صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی

ترکیب تیم آمریکا:
کوین دورنت، دیمین لیلارد، دوین بوکر، لوملو بال و جروی هالیدی

کوارتر اول: ۲۸ - ۱۲ آمریکا

تیم ملی ایران بازی را خوب آغاز کرد و ۷ - ۵ پیش افتاد، اما در ادامه آمریکا با پرتاب لیلارد ۸ - ۷ پیش افتاد. در ادامه پرتاب‌های سه امتیازی هالیدی و لیلارد آمریکا را ۲۰ - ۱۲ پیش انداخت. شاگردان پوپوویچ با گردش توپ عالی و پرتاب دورنت اختلاف را به ۱۱ امتیاز افزایش دادند تا شاهین‌طبع در امتیاز ۲۳ - ۱۲ تقاضای وقت استراحت کند.

بازیکنان ایران در همین کوارتر ۸ ترن اوور را به ثبت رساندند تا آمریکایی‌ها نهایتا با ۱۶ امتیاز اختلاف و ۲۸ - ۱۲ برنده کوارتر نخست شوند.

 

کوارتر دوم: ۳۲ - ۱۸ آمریکا

با شروع کوارتر دوم محمد حسن‌زاده جایگزین مایک رستم‌پور شد. با ورود تیتم و گرین به زمین برای تیم آمریکا، بازیکنان ایران از نفوذ به زیر سبد حریف ناتوان بودند تا باز هم این ایالات متحده باشد که نتیجه را ۳۸ - ۱۵ به سود خود رقم می‌زند. ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه مانده به پایان این کوارتر، شاهین‌طبع مجبور به تقاضای وقت استراحت شد.

دفاع منطقه‌ای ضعیف ایران و دادن اوپن شات‌های متعدد به بازیکنانی چون هالیدی و لاوین باعث شد اختلاف به ۳۰ امتیاز برسد. در اواخر این کوارتر رضایی‌فر ۵ امتیاز متوالی را برای ایران به دست آورد. ورود بازیکنان جوان مثل سینا واحدی و رضایی‌فر از نکات مثبت تیم ایران در این کوارتر بود که دو پرتاب سه امتیازی رضایی‌فر را نیز به همراه داشت. نیمه نخست این بازی نهایتا ۶۰ - ۳۰ به سود آمریکا به پایان رسید.

رضایی‌فر با دو پرتاب ۳ امتیازی و دو پرتاب ۲ امتیازی (۱۰ پوئن)،‌ به همراه حدادی با ۱۱ امتیاز، بهترین بازیکنان ایران در نیمه نخست بودند.

۶۲ درصد امتیازهای آمریکا در نیمه نخست از پرتابهای سه امتیازی بدست آمد در حالی که ایران ۳۶ درصد امتیازاتش روی پرتابهای ۳ امتیازی بود.

کوارتر سوم: ۲۲ - ۱۳ آمریکا

۶ امتیاز نخست نیمه دوم را آمریکایی‌ها به دست‌ آوردند و حملات ایران یکی پس از دیگری با دفاع خوب شاگردان پوپوویچ دفع می‌شد. در حالی که با اشتباه گرامی‌پور زیر سبد ایران از رسیدن به امتیاز ۳۶ بازماند، آدبایو با یک دانک زیبا آمریکا را به امتیاز ۷۲ رساند.

در حالی که بازیکنان ایران حتی یک بار هم نفوذ موفقی به زیر سبد آمریکا نداشتند، یانکی‌ها بارها با سرعت بالا و دانک‌های متعدد سبد ایران را فرو ریختند تا بازی ۸۲ - ۴۰ شود. با پرتاب سه امتیازی محمد حسن‌زاده این کوارتر ۲۲ - ۱۳ به سود آمریکا پایان یافت.

کوارتر چهارم: ۳۸ - ۲۳ آمریکا

در ابتدای کوارتر پایانی بازی بازیکنان ایران عملکرد بهتری داشتند و با پرتاب‌های سه و دو امتیازی داورپناه و جمشیدی نتیجه را ۸۷ - ۵۰ کردند. در حالی که ۶ دقیقه و ۵۳ ثانیه به پایان این بازی زمان باقی مانده بود، ایران ۸ - ۱۲ در این کوارتر از حریف پیش بود.

نبود حدادی در نیمه دوم نیز از نکات قابل توجه ترکیب ایران بود که گویا بخاطر احساس درد او از ناحیه زانو در اواخر نیمه نخست، روی نیمکت نشسته بود. البته او ۴ دقیقه و ۳۹ ثانیه مانده به پایان بازی وارد زمین شد. در حالی که آمریکا ۱۰۰ - ۵۷ پیش بود، مهران شاهن‌طبع برای بهبود شرایط دفاع تیمی ایران درخواست وقت استراحت کرد.

حامد حدادی سنتر باتجربه ایران با کسب ۱۵ امتیاز در این مسابقه، امتیاز آورترین بازیکن ایران شد. جمشیدی هم با ۱۴ امتیاز دیگر بازیکن تاثیرگذار ایران بود. این دیدار نهایتا ۱۲۰ - ۶۶ به سود آمریکا پایان یافت.

نتایج دو بازی گذشته ایران به شرح زیر است:
بازی اول: ایران 78 - 84 جمهوری چک
بازی دوم: ایران 66 - 120 آمریکا

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از دور گروهی رقابت‌های المپیک، روز شنبه هفته آینده از ساعت 5:30 به مصاف تیم فرانسه خواهد رفت.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات