سقوط بالابر ناایمن در نمایشگاه مبل شیراز ۶ مصدوم برجای گذاشت

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: حادثه خطرناک سقوط بالابر غیر استاندارد در نمایشگاه مبلمان شیراز مصدومیت شش شهروند را در پی داشت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد هادی قانع روز شنبه در این باره گفت: رخداد این حادثه ساعت ۱۶ و ۲ دقیقه امروز شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، گروه تخصصی امداد و نجات از ایستگاه ۱۶ مستقر در شهرک صنعتی را به محل حادثه در یک فروشگاه مبلمان واقع در شهرک صنعتی شیراز راهی کرد.

قانع در این باره اظهار داشت: در داخل یک ساختمان دو طبقه که طبقه اول با کاربری کارگاه و طبقه دوم آن به صورت نمایشگاه فروش مبلمان استفاده می شد، مالک برای سهولت در تردد و جا به جایی کالا، اقدام به نصب بالابر غیر استاندارد مابین طبقات کرده بود.

وی افزود: به دلیل استفاده همزمان شش نفر از بازدید کنندگان از این بالابر، سیم بکسل آن دچار پارگی شده و هر شش نفر از ارتفاع سه متری بر سطح زمین سقوط کرده بودند.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اثر این حادثه خطرناک هر شش شهروند شامل چهار خانم، یک آقا و یک دختر بچه دچار مصدومیت شده و توان حرکت نداشتند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز خاطر نشان کرد: آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات نجات، مصدومین را که از نواحی مختلف دچار آسیب دیدگی شده بودند از محل حادثه خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

نیروهای عملیات پس از ایمن سازی و اطمینان از رفع هرگونه خطر، با ارائه تذکرات ایمنی به افراد حاضر به ماموریت خود پایان دادند.

قانع با بیان اینکه بالابر برای حمل بار و کالا است به کاسبان هشدار داد که از این وسیله برای حمل افراد استفاده نکنند چرا که این وسیله نا ایمن بوده و در صورت بروز حادثه، جبران ناپذیر خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات