محدودیت و تعطیلی ۱۰ روزه اصناف در شهرهای قرمز استان فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا از اجرای محدودیت‌ها به مدت ۱۰ روز در شیراز و سایر شهرهای قرمز استان خبر داد و گفت: به جز مشاغل گروه یک دیگر مشاغل باید تعطیل باشند.

مطبوعات فارس/ عبدالرضا قاسم‌پور بعد از ظهر امروز پس از اعلام وضعیت قرمز شهر شیراز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روزهای گذشته پیش‌بینی می‌شد که شیراز قرمز شود و امروز آمارهای بستری افزایش پیدا کرد و این شهر هم تغییر رنگ داد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها به مدت 10 روز اعمال می‌شود، گفت: محدودیت‌های هوشمند مطابق رنگ‌بندی هر شهر است اما در شیراز و سایر شهرهای قرمز مشاغل فقط گروه یک می‌توانند فعال باشند که از امروز اعمالشده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا از محدودیت‌های تردد خودرویی خبر داد و افزود: ممنوعیت ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود، همه موارد آموزشی به صورت حضوری هم تعطیل است، برنامه‌ها و مراسمات ماه ذی‌الحجه هم به صورت کامل تعطیل شده است و در شیراز دستگاه‌ها با 30 درصد ظرفیت خود باید کار کنند و مابقی به صورت دورکاری است.

قاسم‌پور با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته آینده برقرار است، بیان کرد: اکیپ‌های نظارت و بازرسی مجدد فعال شدند و با متخلفین دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد جدی می‌شود، اصناف در این مدت همراهی خوبی با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها داشتند و از مصوبات ستاد کرونا حمایت کردند انتظار داریم که در موج پنجم نیز همراهی کنند.

بیشتر بخوانید
نقش تعطیلی اصناف در مهار کرونا؛ اصناف تنها 10 درصد در شیوع کووید 19 موثر هستند

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان تکمیل شده است، عنوان کرد: بخش خصوصی برای مدیریت بیماری وارد عمل شده و ضمن راه‌اندازی بیمارستان پشتبان اول، بیمارستان دوم هم در حال راه‌اندازی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: همه ظرفیت‌های استان پای کار آمده تا شاهد خسارت و تلفات کمتری باشیم اما اگر مجبور شویم فعالیت مترو و اتوبوس‌رانی هم محدود می‌شود چرا که سلامت مردم اولویت اول استان است.

قاسم‌پور درباره آمار بازرسی‌ها و نظارت‌ها نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا روز 14 تیرماه 831 هزار و 261 مورد بازدید از اصناف انجام شده که منجر به پلمب 9 هزار و 761 مورد شده است.

وی افزود: درباره خودروهای شخصی متخلف نیز 526 هزار و 91 خودرو مشمول جریمه شدند و 145 هزار و 122 خودرو نیز از مبادی ورودی استان بازگشت داده شدند علاوه بر این 168 تذکر کتبی در بازه زمانی مطرح شده به ادارات و دستگاه‌های اجرایی داده و 7 مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات