آغاز به کار ۵ مدرسه ماندگار در شیراز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکشنبه ۱۳ تیرماه در آیین آغاز به کار مدارس ماندگار در شیراز، گفت: مدارس ماندگار مصوبه ۷۲۵ شورای عالی آموزش و پرورش است و به مدارسی اطلاق می شود که سابقه نیم قرن درخشان علمی، فرهنگی، هنری را داشته اند. 

مطبوعات فارس/ فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه فارس با پیشینه ۱۳۰ ساله در آموزش جدید و مدرن و قرن‌ها آموزش مکتبی و حوزوی متاسفانه از ثبت مدارس ماندگار بی بهره مانده بود، افزود: با تلاش انجام شده، ۵ مدرسه فارس در شورای عالی آموزش و پرورش به طور همزمان به عنوان مدارس ماندگار ثبت شد که یک رکورد و دستاورد بی نظیر است.

اسماعیلی گفت: این مدارس به صورت خاص و هیئت امنایی اداره خواهند شد و استاندار فارس، فرماندار شیراز، مدیرکل آموزش و پرورش و اشخاص مهم فرهنگی شهر، اعضای این هیئت امنا ایفای نقش می‌کنند.

او با بیان اینکه هویت برای افراد جامعه، ایمان و امنیت و سلامت به بار می‌آورد، اضافه کرد: موضوع حفظ و تحکیم هویت در مدارس ماندگار بسیار حائز اهمیت است و از اهداف اصلی راه اندازی این مدارس به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر فرزندان این سرزمین بدانند ریشه و هویت اصلی آنان به کجا باز می‌گردد قطعا بسیاری از اتفاقات ناگوار نظیر مهاجرت نخبگان اتفاق نمی‌افتد.

اسماعیلی اضافه کرد: هویت ابعاد متفاوتی دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ در نظام مقدس تعلیم و تربیت باید میراث و داشته هایمان را تقویت کنیم و در راستای اعتلای آن بکوشیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات