پنج رزمی‌کار و یک مربی فارس در پیکارهای جهانی ساواته حضور دارند

نایب رییس کمیته ورزش ساواته(بوکس فرانسوی ) استان فارس اعلام کرد:‌پنج رزمی‌کار و یک مربی از استان فارس در پیکارهای این رشته که در صربستان و اتریش برگزار می شود، حضور دارند. 

مطبوعات فارس/ پریا حیدری، گفت : وحید سنایی مربی شیرازی برای سومین سال پیاپی سرمربیگری تیم ملی جوانان و نوجوانان ساواته ایران را در رویدادهای بین‌المللی سال ۲۰۲۱ برعهده دارد.

وی ادامه داد: در ترکیب هفت نفره تیم ملی ساواته جوانان و نوجوانان سه ورزشکاراز استان فارس به نام سید شهیاد کاظمی در وزن منهای ۵۶ کیلوگرم در رده نوجوانان ، امیرعلی کیانی در وزن منهای ۵۶ کیلو گرم در رده جوانان و سید علی هاشمی در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم جوانان شرکت دارند.

حیدری اضافه کرد: پیکارهای جهانی ساواته جوانان و نوجوانان از دهم تیرماه جاری در کشور صربستان آغاز می شود.

نایب رییس کمیته ساواته فارس افزود: همچنین در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشورمان نیز محسن خوشبین در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم و علی جمالی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم از استان فارس برای شرکت در مسابقات جهانی اتریش حضور دارند.

حیدری اضافه کرد: پیکار های ساواته جهانی در رده بزرگسالان به میزبانی کشور اتریش از مرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز می شود.

رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی موفق شده مدال طلای آسیا را کسب کند و همچنین ورزشکار دیگری از این استان در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۹ یک مدال برنز بدست آورد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات