۱۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان استان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

مطبوعات فارس/ عبدالرضا قاسم‌پور، افزود: لارستان، لامرد، گراش، زرین دشت، اوز ، جهرم، قیر و کارزین، کازرون، داراب، خفر و کوه چنار ۱۱ شهرستان دارای وضعیت قرمز هستند.
وی ادامه داد: همچنین ۱۳ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.


قاسم‌پور اضافه کرد: با توجه به روند افزایش شهرهای قرمز این احتمال که وضعیت شیراز نیز طی روزهای آتی قرمز شود وجود دارد.


او اظهار داشت: به منظور حفاظت از سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، تردد در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها سختگیرانه تر کنترل می‌شود.


وی گفت: هچنین با توجه به اینکه زمینه و شرایط اسکان مسافران تابستانی نیز قطع شده و اجازه اسکان در مدارس و مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی و همچنین برپایی چادر داده نمی‌شود لذا از هموطنان تقاضا داریم که از سفر به استان فارس خودداری کنند.


معاون استانداری فارس افزود: برپایی هرگونه مراسم مذهبی، جشن و ختم نیز ممنوع است و نظارت ها در این زمینه نیز تشدید شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.


قاسم‌پور گفت: با توجه به قدرت سرایت بیشتر کرونای هندی و آفریقایی، از مردم انتظار داریم که دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و به ویژه از انجام سفر، برپایی دورهمی و تجمعات خانوادگی خودداری کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات