دانشجویان دانشگاه شیراز در مسابقه جهانی معماری منظر دیجیتال اول شدند

سه تن از دانشجویان کارشناسی ارشد معماری منظر دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، موفق به کسب مقام نخست مسابقه‌ بین‌المللی کنفرانس معماری منظر دیجیتال شدند. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد:‌فرشاد عسکری،رویا نعامی پوران و زهرا شیرزادیان دانشجویان ارشد رشته معماری منظر با ارائه‌ طرحی ترکیبی از مباحث معماری منظر، معماری دیجیتال و مباحث نوروتکچر (تلفیق علوم اعصاب، معماری و تکنولوژی که یک کارگروه در بخش تک‌لب دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه شیراز است) موفق به کسب رتبه‌ اول این مسابقه‌ بین‌المللی در بخش ایده‌پردازی نوین منظرین در قالب پوستر (مشترکا با تیمی از دانشگاه‌های کلمبیا و ویرجینیای آمریکا) شدند.


این گزارش حاکی است که طرح برتر در میان ۴۳طرح ارائه‌شده، با بررسی و نظر تخصصی ۱۵داور انتخاب شده است.

 

این کنفرانس معتبر علمی (DLA Digital Landscape Architecture)، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ سابقه فعالیت دارد و از سال ۲۰۱۸ به‌صورت منظم و سالانه برگزار شده است.
کنفرانس امسال (۲۰۲۱) در تاریخ ۲۶تا ۲۸ ماه‌ می، ازسوی دانشگاه Anhalt آلمان با بیش‌از ۴۰۰شرکت‌کننده از ۴۵ کشور دنیا با حضور ناظران و داوران به‌صورت مجازی برگزار شد.
این کنفرانس بین‌المللی به‌صورت سالانه در دانشگاه‌های مختلف با تمرکز بر موضوعات نوین و معاصر معماری منظر دیجیتال برگزار شده است که امسال در دانشگاه Anhalt آلمان با دو موضوع معماری منظر دیجیتال و معماری منظر انعطاف‌پذیر، طی مدت سه روز به‌صورت مجازی در جریان بود.


در این کنفرانس به مباحثی همچون معماری منظر دیجیتال و ابزارهای موردنیاز برای کمک به چالش‌های گسترده معماری منظر انعطاف پذیر و تغییرات جهانی پرداخته شد.


فرشاد عسکری از برندگان این مسابقه گفت:‌ در این تحقیق آنالیز داده‌های به دست آمده، از ابزارهای سنجش شاخص‌های نورولوژیک و بیولوژیک صورت گرفته است که نتایج حاصل‌شده از آن‌ها امکان تجزیه و تحلیل چندجانبه داده‌ها و سپس تدوین یک رابط نرم‌افزاری همه‌گیر به‌کمک علم اینترنت اشیا (IOT)، با رویکرد سلامت روان و رفاه اجتماعی کاربران در محیط‌های منظر شهری و طبیعی را فراهم می‌کند.


وی افزود: به‌ویژه پس از شرایط شیوع بیماری کرونا و عوارض روحی و روانی ناشی از آن و بالطبع، نیازهای جدیدی که با خود به دنبال آورد. آزمایش های انجام شده در این تحقیق به دنبال معرفی روشی نوین برای پیداکردن بهترین و مناسب‌ترین فضاها متناسب با نیازهای مخاطب است.


دانشجوی معماری دانشگاه شیراز گفت: حجم زیاد داده‌های دریافتی از محیط‌های شهری و طبیعی این نیاز را برای مخاطب ایجاد می‌کند که داده‌های دریافتی از محیط برایش دسته‌بندی شوند تا بتواند به‌صورت بهینه‌تر از آن‌ها بهرمند شود.


عسکری افزود: این پروژه علمی با استفاده از ابزار نوروساینس و آنالیز داده‌های آن‌ها رویکردی جدید برای تسهیل طبقه‌بندی داده‌ها را به عرصه‌ی علم منظر دیجیتال آورده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات