به همت شهرداری شیراز انجام شد

برپایی نمایشگاه نقاشی های کودکان حیدرآباد هند با موضوع شیراز در ایستگاه متروی نمازی

به همت شهرداری شیراز نمایشگاه «رنگی از شرق» شامل نقاشی های کودکان حیدرآباد هند با موضوع شیراز در ایستگاه متروی نمازی برپا شد.

مطبوعات فارس/  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هاشم مظاهری زاده مشاور شهردار شیراز در ارتباطات و امور بین الملل در خصوص این نمایشگاه گفت: به منظور برپایی این نمایشگاه ۲۰۰ دانش آموز از مدارس و موسسات آموزشی مختلف حیدرآباد هند در مورد شیراز مطالعه کردند و با انتخاب خود آثاری را خلق کردند که ۴۰ اثر با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد جمع آوری و برای ما ارسال شد.

وی با اعلام اینکه گروه سنی کودک و نوجوان جایگاه ویژه ای در همکاری های بین المللی ما خواهند داشت، افزود: برای معرفی شیراز و ترویج فرهنگ صلح و دوستی، یک دوره مسابقه نقاشی تحت عنوان کلی رنگین کمان صلح را برنامه ریزی کرده ایم که در آن کودکان شیراز و شهرهای دوست و خواهرخوانده پس از مطالعه در خصوص شهرهای یکدیگر آثاری با محوریت جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری خلق می کنند.


ایشان ادامه داد: در مرحله بعد آثار منتخب در موزه ها و فضاهای فرهنگی شهر مقابل به نمایش گذاشته خواهد شد. اولین شهری که این پروژه مشترک را با شیراز انجام خواهد داد، فلورانس ایتالیا است.


وی در خصوص پیشینه برگزاری نمایشگاه «رنگی از شرق» گفت: وبیناری به مناسبت روز جهانی گردشگری در مهرماه سال ۱۳۹۹، به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند و با حضور مسئولان و مدیران شهری و استانی برگزار و این نشست مجازی بسترساز شروع گفت‌وگو و ارتباط مسئولان دو شهر شد.


ماهیشوار رائو یکی از مخاطبان هندی حاضر در جلسه و فعال اجتماعی، فرهنگی و فیلمساز با توجه به علاقه‌ای که به شیراز و جاذبه‌هایش پیدا کرد، تصمیم گرفت زیبایی‌های این شهر را به کودکان و نوجوانان هندی معرفی کند.

وی اضافه کرد: رائو با مراجعه به چند مدرسه از آن‌ها خواست تا رنگی روی کاغذ‌های سفید بزنند و آن‌چه از شیراز جنت مکان می‌دانند به نقش آورند و نتیجه آن برگزاری نمایشگاه «رنگی از شرق» شد.

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در بازدید از این‌ نمایشگاه گفت: نمایشگاه «رنگی از شرق» اقدامی فرهنگی و هنری با تاثیر بالایی است که شهرداری شیراز انجام داده و این نمایشگاه تاثیر خود را در روابط ملی و بین المللی خواهد گذاشت.

سهرابی با بیان اینکه قوی ترین زبان ارتباطات زبان هنر به عنوان زبانی گویا و تاثیرگذار است، افزود: ارتباطات بین المللی با کشورهایی که مهد فرهنگ و هنر هستند می توانند نقش مهمی در تبادل فرهنگی داشته باشد و نشان دهنده صلح و دوستی است که پایه اش فرهنگ و هنر است.

سعیدرضا کامرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در بازدید از نمایشگاه «رنگی از شرق» گفت: بی تردید هنر در انتقال پیام همواره نقش بی بدیلی داشته است و امروز شاهد این هستیم که کودکان و نوجوانی از کشور هند تصاویری از شیراز را نقاشی کرده اند که با دیدن آنها گمان می بریم شهروندان شیراز بوده اند.

کامرانی اضافه کرد: نقاشی هنری فاخر و بین المللی است که همه مردم دنیا با آن ارتباط برقرار می کنند، هنر همیشه در خدمت به مردم و جوامع بشری بوده و بسیار پسندیده است که این نوجوانان صلح و دوستی را به تصویر کشیده اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: به شهرداری شیراز تبریک می گویم و امیدوارم این فعالیت ها ادامه یابد و کودکان سراسر دنیا برای صلح و دوستی نقاشی بکشند.

نمایشگاه «رنگی از شرق» در ایستگاه مترو نمازی برپا شده و به مدت پانزده روز همه روزه از ساعت ۶ تا ۲۱ (همزمان با فعالیت مترو) پذیرای علاقه‌مندان است. این نمایشگاه در نخستین روز برپایی میزبان عباس مهدی بیرقدار به عنوان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس، سعیدرضا کامرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بابا خانی مدیر کل روابط عمومی استانداری به همراه اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان فارس و جمعی از شهروندان بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات