داوری یک شیرازی در مسابقه بین‌المللی کارتون سوریه

یک کاریکاتوریست و روزنامه‌نگار شیرازی به همراه هنرمندانی از کشورهای کرواسی، صربستان و سوریه، مسابقه بین‌المللی کارتون سوریه را داوری می‌کنند. 

مطبوعات فارس/ احمدرضا سهرابی که پیش تر دبیری جشنواره‌های بین‌المللی کارتون "متروی شیراز" و "صلح و سلامت" را بر عهده داشته است، آخرین دوره از مسابقه بین المللی کارتون سوریه را به همراه سه هنرمند از سایر کشورها، داوری خواهد کرد.

سهرابی در این زمینه به ایسنا گفت: کارتون و کاریکاتور از هنرهایی است که ظرفیت و اثرگذاری جهانی دارد و بر همین اساس، هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان با درک این موضوع و با برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی کارتون در پی معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی خود هستند.

او نمونه وار به بهره گیری کشور ترکیه از ظرفیت جهانی کارتون برای جذب گردشگر و معرفی داشته‌ها و اماکن گردشگری خود اشاره و اضافه کرد: بسیاری از شهرهای بزرگ گردشگری ترکیه همچون استانبول، سالانه چندین جشنواره معتبر جهانی کارتون در زمینه "گردشگری" برگزار می‌کند لذا به نظر می‌رسد اگر مسولان فرهنگی خواهان معرفی کلانشهر شیراز در عرصه‌های بین‌المللی هستند، باید در گام نخست ، فارغ از فعالیت‌های محفلی و دورهمی " تفکر بین‌المللی" داشته باشند و سپس متناسب با این تفکر، اقدام بین‌المللی انجام دهند.

این کارتونیست که به تازگی دیپلم مسابقه بین‌المللی کارتون روسیه و پیشتر حدود ۵۰ جایزه از جشنواره ملی و بین‌المللی کارتون و مطبوعات، دریافت کرده است، ادامه داد: در چنین شرایطی است که می‌توان با پرهیز از روزمرگی و شعار زدگی، بر پایه احترام متقابل و تعاملات بین‌المللی، شیراز را در شان شیراز به جهانیان معرفی کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات