میزان کاهش عوارض ساختمانی ۱۴۰۰ شهرداری شیراز اعلام شد

پرداخت‌کنندگان نقدی عوارض ساختمانی تا پنج تیرماه مشمول ۴۰ درصد تخفیف می شوند

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اظهار کرد: مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر اعطای تسهیلات تشویقی به پرداخت کنندگان نقدی عوارض ساختمانی، با ابلاغ شهردار شیراز، چنانچه مؤدیان عوارض ساختمانی شامل پروانه ساخت و پایان کار نسبت به پرداخت نقدی بدهی خود تا ۵ تیرماه سال جاری اقدام کنند از ۴۰ درصد تسهیلات تشویقی شهرداری شیراز بهره‌مند می‌شوند. 

مطبوعات فارس/ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد هادی هاشم پور افزود: مؤدیانی که درخواست صدور پروانه ساختمانی یا پایان کار ساختمانی دارند یا تمایل به پرداخت کلیه عوارض ساخت و ساز ملک شان را دارند، چنانچه تا 5 تیرماه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند می توانند از 40درصد تسهیلات تشویقی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه این کاهش تنها شامل کسانی می شود که بدهی خود را به صورت نقدی و یک جا پرداخت کنند، گفت: مهلت بهره مندی از کاهش ۴۰ درصدی محدود و غیر قابل تمدید است و این اقدام تنها در راستای اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی برای رونق ساخت و ساز های شهر شیراز و ارایه تسهیلات لازم در این خصوص و وصول درآمدهای شهرداری شیراز در سال 1400 است.


هاشم پور مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و بهای خدمات را عامل بهبود خدمات شهری دانست و افزود: بی شک این مشارکت می تواند شهر را ضمن برخورداری از اقتصادی پویا و پایدار، در مسیر دستیابی به شاخصه های توسعه یافتگی و همچنین گسترش زیرساخت های عمرانی، رفاهی و خدماتی یاری کند.


معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در پایان افزود: شهروندان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از فرصت پیش‌آمده برای پرداخت نقدی بدهی خود اقدام کنند و امید است در سالی که بر لزوم پشتیبانی و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است این تخفیف، محرک خوبی در امر ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در شهر باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات