صرفه جویی هزار میلیاردی با ساخت ایستگاه‌های کاهش فشار گاز در فارس

در پی انجام موفق ساخت و مونتاژ پنج ایستگاه کاهش فشار با بکارگیری اجناس راکد و مازاد انبار در شرکت گاز استان فارس، ساخت ۲۶۰ ایستگاه اندازه گیری و کاهش فشار گاز جهت گازرسانی به شهر خاش استان سیستان و بلوچستان به همت متخصصان این شرکت آغاز شد. 

مطبوعات فارس/ مدیرعامل شرکت گاز فارس روز سه شنبه با بیان موفقیت های این شرکت در صرفه جویی های انجام شده گفت: در فاز یک این طرح، ساخت ۲۱۵ ایستگاه اندازه گیری گاز به همراه بازسازی و تعمیر ۳۴ ایستگاه میترینگ و کاهش فشار در حال انجام است.

غلامعباس حسینی از ساخت ۴۵ ایستگاه اندازه گیری و کاهش فشار نیز در فاز دوم خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح در مجموع صرفه جویی اقتصادی معادل هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال را برای شرکت گاز فارس به همراه دارد.

وی افزود: ساخت ایستگاه های اندازه گیری گاز علاوه بر استفاده از موجودی انبارها، جلوگیری از تخریب کالا و انباشت بیش از حد کالا، باعث کاهش هزینه ها، پاسخگویی به موقع به نیاز واحدهای تولیدی وصنایع استان و صرفه جویی قابل توجه برای شرکت گاز استان می شود.

ساخت ۴ دستگاه ایستگاه ۲۰۰۰۰ TBS و یک دستگاه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب بر ساعت از موجودی انبار با هدف کاهش هزینه پروژه گازرسانی به شهر خاش از توابع سیستان و بلوچستان نیز منجر به صرفه جویی ۱۲۷ میلیارد ریالی شد.

طرح ضربتی گازرسانی به سیستان و بلوچستان گازرسانی به شهرهای خاش و میرجاوه به فارس سپرده شده است، در فاز اول ۲۸۰ کیلومتر خط انتقال، ایستگاه و غیره در این دو شهر احداث می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات