نکاتی که تیم‌ملی باید برای بازی با بحرین رعایت کند

یک کارشناس فوتبال می‌گوید تیم‌ملی برای بازی‌های بعد باید از عمق زمین، فضاهای بیشتر برای شوت‌زنی و بازیکنان خلاق استفاده و پاس‌های عرضی کمتری در عقب زمین خودی ارسال کند. 

مطبووعات فارس/ حمید درخشان، درباره پیروزی ۳ بر یک تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ در چارچوب انتخابی جام جهانی و ناهماهنگ نبودن بازیکنان تیم ملی در این مسابقه گفت: این اولین بازی تیم ملی بود. از طرفی آب و هوای حاکم بر بحرین یک مقدار کار را سخت می‌کند. از همه سخت‌تر هم زمین بی‌کیفیتی بود که دو تیم در آن بازی کردند. بلند بودن و ناهمواری زمین چمن، گردش توپ را سخت کرده بود.

وی ادامه داد: چارخاندن توپ روی زمین چمن بلند انرژی بیشتری می‌خواهد. از طرفی به علت ناهموار بودن، بازیکنان نمی‌توانند فضاهای دیگر را نگاه کنند و باید به توپ نگاه کنند که از دسترس خارج نشود.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه هنگ‌کنگ یک بازی بسته و تدافعی را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: عملکرد هنگ‌کنگ کار را مقداری دشوار کرده بود. از طرفی ما هم خیلی ساکن بازی کردیم و کمتر تحرک داشتیم و از کناره‌ها استفاده لازم را نبردیم. یک اشکال هم پاس‌های عرضی هافبک‌های تیم‌ملی بود. باید از عمق زمین استفاده کنیم. امروز بازی خوبی انجام دادیم اما برخی نکات را باید را باید در برنامه بازی آینده داشته باشیم مثلا سرعت بازی را بیشتر کنیم، از عمق زمین استفاده کنیم، فضاهای بیشتری را برای شوت‌زنی انتخاب کنیم و هافبک‌ها پاس‌های عرضی کمتری را در عقب زمین بدهند.

درخشان با اشاره به گل سوم ایران مقابل این تیم خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها برای گلزنی، استفاده از بازیکنانی با قابلیت دریبل بازیکن حریف است. ما چنین بازیکنانی را در تیم ملی داریم که در ادامه مهاجمان را صاحب توپ می‌کنند و حمایت دیگری هم باید انجام شود که توپ‌های برگشتی را به گل تبدیل کنیم. این کار را در نیمه اول برابر هنگ‌کنگ کمتر انجام دادیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا استفاده نکردن از عمق زمین، به خاطر دستورات و تدابیر اسکوچیچ است؟ گفت: اینطور نیست. مربی که نمی‌گوید بازیکن از عمق استفاده نکند. این موضوع به هوش بازیکنان ارتباط دارد. خلاقیت و برنامه تاکتیکی باید توسط بازیکنان طراحی شود اما ما کمتر چنین چیزی دیدیم.

بازیکن سابق تیم ملی درباره اینکه احتمالا ایران در برابر بحرین و عراق، بازی تدافعی‌تری نسبت به هنگ‌کنگ مواجه می‌شود اظهار کرد: طبیعتا بازی سخت‌تر می‌شود. همه تیم‌هایی که با ما بازی می‌کنند به دنبال بردن ما نیستند و دنبال کسب یک امتیاز هستند. این کار را سخت می‌کند.

درخشان تاکید کرد: پیروزی مقابل بحرین سخت نیست. شرایط مقداری سخت شده اما بحرین تیمی نیست که از ما بهتر باشد. هر طور که فکر می‌کنیم ما نفر به نفر، تاکتیکی و فیزیکی از بحرین بهتر هستیم. الان شرایط روحی و روانی مساعدی حاکم نیست.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات