آتش در پارک ملی بموی شیراز فرو نشست

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد : آتشی که از یکشنبه ساعت چهار عصر به جان پارک ملی بموی شیراز افتاده بود با تلاش محیط بانان، آتش نشانی شیراز، نیروهای بسیج مردمی شهرک سعدی و روستاهای اطراف پارک ملی بمو و سمن های محیط زیستی فرو نشست. 

مطبوعات فارس/ این گزارش افزوده است:‌در این آتش سوزی یک دستگاه خودروی پیکاب آتش نشان مربوط به بمو در آتش گرفتار آمد و سوخت.

محیط بانان علی رغم خستگی های مهار آتش در دو روز گذشته در منطقه ارژن در پارک ملی بمو همچنان در حال پایش منطقه به منظور جلوگیری از مشتعل شدن مجدد آتش هستند.

پارک ملی بمو که نام آن از کوه بمو برگرفته شده، با وسعت ۴۸ هزار هکتار در جاده شیراز - مرودشت و در ۱۰کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. این پارک حفاظت شده، ۳۲ گونه پستاندار، ۹۱ گونه پرنده، ۱۹ گونه خزنده و سه گونه دوزیست را در خود جای داده است.

این پارک همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو است.
پارک ملی بمو که حدود ۴۰ سال است تحت حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد، در چند سال گذشته شاهد آتش‌ سوزی‌های متعدد بوده است.

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده ارژن ارتفاعات کوه بیل

همچنین روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس دوشنبه اعلام کرد : با تلاش محیط بانان و نیروهای مردمی و تشکل ها آتش‌سوزی کوه بیل ممسنی قبل از سرایت به منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان فرو نشست.

کامران اسلاملو، مسئول کمیته بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این زمینه گفت: آتش سوزی که ساعت ۱۱ روز شنبه در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان ارتفاعات کوه بیل شروع شده بود علیرغم سخت گذر بودن منطقه با تلاش مسئولین و محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، پرسنل اداره منابع طبیعی، مردم بومی منطقه ،گروه دوستداران محیط زیست میراث زاگرس و انجمن طبیعت دوستان ممسنی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد دیروز ۹ خرداد ماه مهار شد.

اسلاملو افزود: ماموران اجرایی محیط زیست برای عملیات پایش و پاکسازی و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش تا ساعت ها در منطقه حضور داشتند.

منطقه کوه بیل دارای پوشش گیاهی متنوع از جمله ارژن، بنه، کیالک و بادام کوهی است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات