نشست تخصصی بنکداران مواد غذایی کشور در شیراز برگزار می‌شود

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز گفت: نشست تخصصی بنکداران مواد غذایی کشور پنجشنبه ششم خردادماه جاری با حضور مقامات کشوری و استانی در شیراز برگزار خواهد شد. 

مطبوعات فارس/ عبدالله رزاق منش، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: با توجه به اهمیت تولید و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، دبیرخانه دائمی همایش‌های اتحادیه عمده فروشان و توزیع کنندگان مواد غذایی، بهداشتی و خشکبار شیراز با توجه به اهمیت موضوع و احساس مسئولیتی که در این حوزه داشت، مصمم شد که بررسی و تبیین نقش بازرگان و توزیع کنندگان مواد غذایی در حوزه تولید را در دستور کار قرار دهد.


وی ادامه داد: بر همین اساس طی سال‌ ۹۸ شاهد برگزاری همایش ملی نقش تجار و توزیع کنندگان مواد غذایی در رونق تولید بودیم اما شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ مانع برگزاری همایش نقش بازرگانان و توزیع کنندگان موادغذایی در جهش تولید شد.


او اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، انگیزه لازم برای دنبال کردن اقدامات گذشته و همچنین برگزاری همایشی دیگر در این زمینه در دستور کار اعضای دبیرخانه دائمی قرار گرفت.


رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز بیان کرد: بررسی مقالات و یادداشت‌های ارسال شده در همایش‌های گذشته به دبیرخانه نشان می‌داد که افزون بر ۹۰ درصد نظرات و مطالب دریافتی به تشریح موانع و مشکلات حوزه توزیع و تولید پرداخته و بنابراین این مطالب و نظارت همچنان قابلیت بکارگیری در همایش دیگری با محوریت نامگذاری سال ۱۴۰۰ را دارند.


رزاق منش، در خصوص اهداف برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها مرتبط با حوزه توزیع مواد غذایی گفت: مهمترین هدف از اجرای این برنامه‌ها این است که نقش بخش توزیع به عنوان یکی از بال‌های اصلی بخش تولید به خوبی شناسایی شود و در معادلات خرد و کلان اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: واقعیت این است که تولیدکننده زمانی می‌تواند سهم مناسب از بازار را کسب کند که توزیع کننده به شکل کامل از او پشتیبانی کند و حتی بتواند در مرحله پیش از تولید نسبت به تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید کننده حمایت و همکاری کند، علاوه بر این بعد از تولید نیز بتواند به عنوان یک بازوی قوی و محکم در کنار تولید کننده باقی بماند.


او گفت: براین اساس انتظار داریم مسئولان اجرایی و دست اندرکاران حوزه‌های اقتصادی کشور، توزیع کنندگان و بنکداران را به چشم یک واسطه یا دلال نبینند بلکه به آنها که افزون بر هشت هزار قلم کالای داخلی و خارجی را تهیه می‌کنند و به روش های گوناگون به دست مصرف کننده می‌رسانند به عنوان بخشی از چرخه اقتصادی کشور نگاه کنند.


وی اضافه کرد: در مقطعی از شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها شاهد هجوم مردم به فروشگاه‌ها برای تامین مواد غذایی بودیم و بسیاری از قفسه‌ها خالی از کالا بود، اما در ایران اسلامی به دلیل پشتیبانی‌های انجام شده توسط عمده فروشان و خرده فروشان مواد غذایی، شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.


او گفت: بدون شک این مهم حاصل یک اتفاق نبوده و نیست، بلکه حاصل برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری مناسب و تجربه‌های کارآمد عمده فروشان و خرده فروشان مواد غذایی و بهداشتی است که کمترین تلاطم در بازار مصرف تجربه شد و فروشگاه‌ها از ساعت‌های اولیه صبح تا ساعت‌های پایانی شب در خدمت مردم و مصرف کنندگان بودند.


رزاق منش تصریح کرد: بنابراین انتظار می‌رود که مسئولان اقتصادی به توزیع کنندگان نگاه جدید و متفاوتی داشته باشند و همانگونه که از تولید کننده برای رشد اقتصادی و افزایش سرانه‌های ملی حمایت می‌شود، از توزیع کنندگان نیز با همان کیفیت به عنوان یکی از بال‌های اصلی بخش تولید حمایت شود، چرا که باور داریم توزیع کنندگان نیز با برخورداری از سه میلیون واحد صنفی در کشور و گردش مالی بسیار بالا، می‌توانند به عنوان یک ظرفیت قابل توجه هم در حوزه سرمایه‌گذاری و هم در زمینه ایجاد اشتغال و تامین مایحتاج عمومی دیده شوند.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات