جانشین استاندار در ستاد کرونای فارس:

کرونای هندی و آفریقایی هنوز در فارس دیده نشده است

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس، درصد مثبت شدن تست‌های گرفته شده در این استان را حدود یک سوم اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مواردی مبنی بر کرونای هندی و آفریقایی در فارس مشاهده نشده است. 

مطبوعات فارس/ عبدالرضا قاسمپور، با بیان اینکه روند شیوع بیماری کرونا در فارس نزولی شده است، گفت: درصد اشغال تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌ها و مراکز مرجع کرونا در استان به ٥٠ درصد رسیده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: به دلیل مراودات استان فارس با استان‌های همجوار به ویژه استان‌های جنوبی که مواردی از این نوع ویروس در آنها دیده شده خطر همچنان جدی است و تا زمانی که ٧٠ درصد جامعه واکسینه نشده‌اند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

قاسمپور با بیان اینکه کسانی که واکسن را دریافت کرده‌اند ممکن است ناقل باشند و همچنان باید رعایت کنند، افزود: در نتیجه حمایت و همکاری مردم آمار بستری‌ها و رنگبندی‌ها در فارس کاهش پیدا کرده است.

منطقه قرمز در فارس نداریم

او با بیان اینکه اکنون هیچ شهرستان قرمزی در فارس نداریم، گفت: در حال حاضر ١١ شهرستان فارس در وضعیت زرد و ٢٥ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکبد کرد: اگرچه با تغییر رنگبندی از قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد گشایش‌هایی در فعالیت مشاغل و اصناف حاصل شده و محدودیت‌ها کاهش یافته اما به این معنا نیست که کرونا از بین رفته یا ضعیف شده بلکه روز به روز جهش متفاوت و قوی تری از این بیماری را شاهد هستیم.

قاسمپور که تنها راه شکستن زنجیره انتقال این بیماری را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی می‌داند، با تاکید بر افزایش درصد رعایت پروتکل‌ها در مراکز و اماکن مختلف، اظهار کرد: بازرسی و نظارت‌ها را در اماکن عمومی پرخطر مانند پاساژهای تجاری و رستوران‌ها را افزایش داده‌ایم.

برخورد قانونی با تخلفات

او با بیان اینکه اگر مواردی از تخلف دیده شود، قطعا برابر با ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود، اظهار کرد: واکسیناسیون با سرعت خوبی در استان در حال انجام است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برگزاری آزمون‌های دانش آموزان نیز گفت: به جز آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم دیگر پایه‌های تحصیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود. هم چنین مقرر شده که آزمون دو پایه نهم و دوازدهم نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها و نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود.

قاسمپور همچنین با بیان اینکه ممنوعیت تردد پلاک‌های غیر بومی و بومی به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان به قوت خود باقی است، گفت: ورود مسافر زیادی به استان فارس در اردیبهشت ماه نداشته‌ایم و البته هیچ مکانی به جز هتل‌ها پذیرای مسافران نخواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات