عملیات اجرایی گازرسانی به بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی زرقان آغاز شد

عملیات اجرایی گازرسانی به بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی شهرستان زرقان روز شنبه در آیینی با حضور استاندار فارس آغاز شد. 

مطبوعات فارس/ روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، استاندار فارس در سخنانی در این آیین گفت: این طرح با هدف گازرسانی به ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی زرقان با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در مدت ۶ ماه اجرا می شود.


عنایت‌الله رحیمی افزود: برای اجرای این طرح بزرگ گازرسانی ۱۹ کیلومتر لوله گذاری انجام و یک ایستگاه کاهش فشار ۲۰ هزار متر مکعبی نصب می شود.


استاندار فارس تاکید کرد: اجرای این طرح سبب توسعه صنایع بزرگ و کوچک شهرستان صنعتی زرقان می‌شود و امکان تامین گاز نواحی صنعتی شمال شرق شیراز را برای بیش از بیست سال فراهم می‌کند.


وی ادامه داد: سرعت بخشیدن به روند گازرسانی به صنایع، علاوه بر رفع موانع جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.


استاندار فارس همچنین از دو کارخانه شگرف ابزار فارس و مژده وصل پارسیان که در زمینه تولید قطعات پلاستیکی خودرو و انواع قالب‌های فلزی فعال هستند، بازدید کرد.


رحیمی با اشاره به اینکه شرکت‌های خودروسازی در تهران طرف قرارداد این کارخانه‌ها و خریدار محصولات تولیدی آنها هستند ابراز امیدواری کرد با توسعه آتی در این واحدهای تولیدی شاهد افزایش میزان اشتغال نیز باشیم.


استاندار فارس با بیان اینکه واحدهای تولیدی یاد شده از دانش فنی بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان تولید انژکتور در این کارخانه ها وجود دارد جواز تاسیس مورد نیاز صادر شده و سرمایه گذاری بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در دستور کار قرار گرفته است.


رحیمی با اشاره به اینکه این طرح، ظرفیت ایجاد اشتغال هزار نفر را دارد، گفت: امیدواریم سرمایه گذار بتواند هر چه سریعتر اقدامات لازم برای شروع کار را انجام دهد.


وی گفت: قطعاً دولت نیز در زمینه های مختلفی همچون تامین زمین ، پرداخت تسهیلات و ایجاد زیرساخت ها به اجرایی شدن این طرح کمک خواهد کرد.


شهرستان زرقان در ۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات