پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن محصولات صیفی در گراش فارس

مدیر جهاد کشاورزی گراش فارس میزان پیش بینی برداشت محصولات صیفی در این شهرستان جنوبی استان فارس در سال زراعی جاری را ۳۰ هزار تن اعلام کرد. 

مطبوعات فارس/ حسن مرادی، اظهار داشت: این میزان محصول از حدود هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان برداشت می شود.

وی بیان کرد: برداشت صیفی هر ساله از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد در این شهرستان ادامه دارد و همیشه محصولات کشت زیر پلاستیک ( تونلی ) به صورت نوبرانه و در ادامه نیز محصولات کشت در فضای آزاد به بازار عرضه می شود.

وی اظهار داشت: عمده محصولات صیفی که در شهرستان گراش کشت می شود شامل هندوانه ، گوجه، خیارسبز، بادمجان ،طالبی ، خربزه ، خیار چمبر و شاه پسند(نوعی طالبی) است.

مرادی بیان کرد: اقلیم منطقه این اجازه را می‌دهد که در طول سال همواره صیفی را به صورت کشت پاییزه و تابستانه داشته باشیم و در واقع محصولاتی که تاکنون برداشت می شود مربوط به کشت های زیر پلاستیک و تونلی پاییز سال قبل است.

مرادی گفت: البته برخی محصولات نیز پس از پایان برداشت در اواسط تابستان همچون گوجه و شاه پسند به عنوان صیفی حاصل کشت مجدد تابستانه است.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: در مجموع سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار انواع صیفی پاییزه و تابستانه در این شهرستان کشت می شود که می تواند به طور میانگین برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و در زمان کشت و برداشت محصول نیز برای ۹۰۰نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی کشاورزان همواره عدم فروش محصول تولیدی با قیمت مناسب بوده است گفت : در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به کشاورزان تسهیلات مناسبی پرداخت می شود و کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در این بخش دارند می‌توانند برای دریافت وام به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سالانه افزون بر ۵۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی در شهرستان گراش و در فصول مختلف سال برداشت می شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت های محصولات دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات