اعزام ۵۹ دستگاه آمبولانس اورژانس به منطقه زلزله‌زده گناوه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: به منظور ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به حادثه دیدگان احتمالی زلزله بندر گناوه استان بوشهر، ۵۹ دستگاه آمبولانس به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است. 

مطبوعات فارس/ مجتبی خالدی، با اعلام این خبر افزود: علاوه بر ۵۹ دستگاه آمبولانس یاد شده پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس هم به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

وی توضیح داد: امدادگران اورژانس ۱۱۵ توانستند با حضور سریع خود چهار مصدوم این زمین لرزه را با ارایه خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی درمان سرپایی کنند.

خالدی تاکید کرد: پایگاه های اورژانس در منطقه، سه بیمارستان صحرایی و همچنین بیمارستان های شیراز، اصفهان و شهرکرد در حالت آماده باش هستند. بالگرد اورژانس هوایی نیز اعزام شد.

وی گفت: اطلاعات بیشتری از تعداد مصدومین احتمالی در دست نیست و فعلا تیم ها در حال ارزیابی هستند.


سخنگوی سازمان اورژانس به شهروندان و مردم ساکن در نزدیکی محل وقوع این زمین لرزه توصیه کرد از تردد بی مورد در سطح شهر خودداری کرده و درباره خبرهای مناطق زلزله زده نیز فقط به رسانه های معتیر داخلی توجه کنند.


وی اظهار داشت: زمین لرزه ۵.۹ تا این لحظه با ۱۲ پس لرزه ثبت شده و ۲۱ روستا اطراف آن که نزدیک به پنج هزار نفر جمعیت دارد که خوشبختانه اکثر روستاها توسط تیم های بهداشت و درمان ارزیابی و بررسی شدند.


خالدی گفت: بیمارستان بندر گناوه به ویژه بخش های «آی سی یو» و «سی سی یو» در حال فعالیت هستند و سه بیمارستان صحرایی و سه فروند بالگرد در حال آماده باش قرار دارند و یک دستگاه اتوبوس و دو دستگاه آمبولانس هم به لجستیک اورژانس بندر گناوه به دلیل پس لرزه های که رخ داده اضافه شده است.

 

زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه روز یکشنبه حوالی بندر گناوه در مرز استانهای بوشهر و فارس را لرزاند.

به گفته محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال‌احمر پنج نفر بر اثر این زلزله مصدوم شده اند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات