۹۵ خانه روستایی آسیب‌دیده از زلزله گراش در حال مقاوم‌سازی است

فرماندار شهرستان گراش فارس گفت که عملیات مقاوم سازی و بهسازی ۹۵ منزل مسکونی که در پی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری ۲۵ خرداد ۹۹ دچار خسارت شده بودند با قوت و جدیت در حال اجراست.

مطبوعات فارس/ مجید غلامپور پنجشنبه در بازدید از روستای خلیلی شهرستان گراش افزود: حدود ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه و با میزان سود کمتر از چهاردرصد به متقاضیان برای بهسازی و مقاوم سازی این تعداد منزل مسکونی خسارت دیده در این منطقه اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در گراش و روستاهای این شهرستان، گفت: با راه‌اندازی سایت G۴ روستای خلیلی افزون‌ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر در این منطقه از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

فرماندار گراش همچنین علاوه بر بازدید از روستای خلیلی به همراه برخی مدیران دستگاه های اجرایی محلی از برخی روستاهای دیگر این شهرستان از جمله حسین آباد، حیدر آباد، بشیر آباد و لب اشکن نیز سرکشی و از نزدیک در جریان مسایل، مشکلات و دغدغه های مردم این مناطق قرار گرفت.

آسفالت خیابان و بهسازی معابر، تامین روشنایی گلزار شهدا، احداث سالن چند منظوره ورزشی، تامین روشنایی زمین چمن مصنوعی، تکمیل طرح گازرسانی، توسعه و احداث پارک روستای خلیلی، آنتن دهی تلفن همراه، راه اندازی خانه بهداشت، احداث چمن مصنوعی، راه اندازی مجتمع دامداری روستای حسین آباد در این بازدید مطرح و بررسی شد.

رفع مشکلات دامداران و اجرای طرح هادی و بهسازی روستای حیدرآباد، تسریع در ساخت مدرسه خیر ساز، احداث خانه عالم، تکمیل پروژه گاز رسانی، توسعه شبکه آبرسانی، رفع مشکلات دامداران و بیمه دامپروری در روستای بشیر آباد، تکمیل زیرساخت‌های شهرک، آسفالت معابر، احداث خانه عالم روستای لب اشکن از دیگر مواردی بود که در بازدید فرماندار به روستاهای بخش مرکزی گراش مطرح گردید.

غلام پور توسعه و خدمات رسانی بی منت به روستاها و مناطق محروم را یکی از سیاست های راهبردی و اولویت های اساسی دولت، مجموعه مدیریت اجرایی استان فارس و این شهرستان دانست و گفت: دهیاران این روستاها، مهمترین نیازهای هر روستا را به همراه اولویت‌های کاری و برنامه توسعه‌ای خود در اسرع وقت شناسایی و به فرمانداری اعلام کنند.

وی همچنین برگزاری انتخابات باشکوه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یکی از رویدادهای مهم سال ۱۴۰۰ و در عین حال مهمترین رسالت و اولویت کاری مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دانست و بر ضرورت ایجاد زیرساخت ها و شرایط مناسب برای حضور پرشور و با شکوه مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز در این شهرستان تاکید کرد.

وی بیان کرد: دهیاران هر روستا باید تمامی زیرساخت های لازم و شرایط را برای برگزاری این رویداد مهم با هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان فراهم کنند.

فرماندار گراش تصریح کرد: انتخابات پرشور، تضمین کننده امنیت کشور است و همه باید برای برگزاری باشکوه و با مشارکت بالا تلاش کنیم .

وی همچنین به شعار محوری امسال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: نقش روستاییان در تحقق این مهم به عنوان قشر مولد جامعه تعیین کننده است.

فرماندار گراش با تاکید بر تسهیل و ایجاد شرایط مناسب در امر سرمایه گذاری و بررسی طرح‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی، گفت: حمایت از بخش خصوصی باعث رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و توسعه روستاها می‌شود که در این راستا فرمانداری گراش نیز آماده هرگونه همکاری است.

غلام‌پور با اشاره به اینکه وحدت و همدلی زمینه توسعه شهرستان را فراهم می‌کند، یادآور شد: چنانچه تاکنون موفقیت و توسعه ای در سطح شهرستان حاصل شده، نتیجه حفظ وحدت، همدلی و همراهی خوب مردم و مسئولان در منطقه بوده و این مسیر همچنان باید با قوت و جدیت ادامه یابد.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری شیراز قرار دارد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه و ۵۸ ثانیه شامگاه یکشنبه بیست و پنجم خرداد ۹۹ بخش بیرم از توابع شهرستان لارستان را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد. کانون این زمین لرزه، روستاهای خلیلی و فداغ گراش گزارش شده است.


فرماندار وقت شهرستان گراش یک روز بعد از این حادثه، گفت: گزارش اولیه حاکی از آن است که زلزله ۵.۱ ریشتری شامگاه یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ به مرکزیت بیرم لارستان سبب وارد آمدن خسارت به ۹۰ واحد مسکونی در ۲ روستای خلیلی و فداغ گراش شده است که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.


وی با بیان این‌که واحدهای مسکونی در این زلزله بین ۲۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده‌اند، اظهار داشت:‌ این زلزله در روستای فداغ موجب مصدومیت ۲ نفر شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات