فارس روز کم سابقه در بستری بیماران کرونا را تجربه کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به بستری ۸۵۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان، این آمار را طی یکصد روز گذشته در فارس بی سابقه خواند. 

مطبوعات فارس/ دکتر مهرزاد لطفی روز پنج‌شنبه با هشدار نسبت به مواجهه با موج جدید بیماری در استان فارس، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه بار دیگر آمار جانباختگان کووید ۱۹ در فارس دو رقمی شد و ۱۰ هم استانی را در روز گذشته، در اثر این بیماری از دست دادیم؛ هم اکنون نیز ۱۳۳ بیمار کووید ۱۹ با وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU استان بستری هستند.

بستری ۲۰۰ بیمار جدید در بخش های کرونا در یازدهمین روز فروردین

او ادامه داد: در یازدهمین روز از تعطیلات نوروز دویست بیمار جدید در بخش های کووید ۱۹ بیمارستان های استان بستری شدند که نشان از شدت وضعیت بحرانی که در آن هستیم، دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام وضعیت قرمز در سه شهرستان فارس و نارنجی شدن وضعیت شیراز و پنج شهرستان دیگر فارس، افزود: طی روزهای اخیر با تکمیل ظرفیت دو بیمارستان بزرگ حضرت علی اصغر(ع) و شهید دکتر فقیهی؛ بیمارستان شهید دکتر چمران به ظرفیت پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافت.

لطفی تاکید کرد: در شرایط کنونی، همکاری پایین برخی از مردم و ساده انگاری در خصوص بیماری، می تواند موجب ایجاد وضعیت قرمز در شیراز و دیگر شهرهای استان شده و مشکلات و تبعات بعدی را به همراه داشته باشد؛ در این زمینه در کنار استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی های خانوادگی، سفرهای غیرضروری و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، اهمیت ویژه ای دارد.

او یادآور شد: به ویژه که شیوع گونه انگلیسی با خطر سرایت بسیار بالا و شدت ابتلا، خطری جدی برای سلامت عمومی بوده و لازم است همه ما در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

۱۸۹۵ مورد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته فارس در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعته گذشته با آمار بالای مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا نیز مواجه بوده ایم و در یازدهمین روز تعطیلات، هزار و ۸۹۵ مورد مراجعه به این مراکز به ثبت رسیده است.

او وضعیت موجود را به منزله تهدیدی برای تمامی اعضای جامعه افزود: با وجود گذشت بیش از یک سال از شیوع بیماری در سطح دنیا، کماکان این خطر سلامت عمومی را تهدید می کند و نباید طولانی شدن این بازه زمانی، موجب سهل انگاری و ساده پنداری در جامعه شود.

لطفی تاکید کرد: سهل انگاری هر یک از ما، به بهای جان عزیزانمان و دیگر اعضای جامعه منجر می شود و متاسفانه تاثیر منفی برخی بی توجهی ها در طی یک سال گذشته، داغدار شدن بسیاری خانواده ها بوده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات