ظرفیت یک بیمارستان مرجع کرونای شیراز در حال تکمیل است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه ظرفیت یکی از بیمارستان‌های مرجع کرونای شیراز در حال تکمیل است، نسبت به روند افزایشی آمار مبتلایان در فارس هشدار جدی داد. 

مطبوعات فارس/ دکتر اورنگ ایلامی در نشست مدیریت درمان بیماری کووید۱۹ که با حضور مسئولان بیمارستان‌های مرجع کرونای تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز برگزار شد، به روند افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان فارس اشاره و اضافه کرد: ظرفیت یکی از بیمارستان‌های مرجع کرونا در شیراز در حال تکمیل است.

وی گفت: سهل‌انگاری در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و حضور مردم در مکان‌های شلوغ، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری بدون رعایت اصول بهداشتی، مجموعه سلامت فارس را برای خدمت رسانی بهداشتی و درمانی در روزهای پیش رو با چالش رو به رو می‌کند.

او افزود: با بهره گیری از تجربیات به دست آمده در موج‌های پیشین این بیماری و همراهی مجموعه سلامت استان، تمامی مراکز درمانی در حالت آماده باش برای مقابله با بحران احتمالی کروناویروس هستند و انتظار می رود مردم نیز با همراهی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مدافعان سلامت را در این امر مهم، همراهی کنند.

دکتر مجید اکبرزاده، مشاور معاون درمان دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه بحران کرونا نباید سبب اختلال در خدمت رسانی درمانی به دیگر بیماران شود، افزود: با همکاری بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه، پیش بینی های لازم انجام شده است.

دکتر فرشاد فلاحتی، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمان دانشگاه نیز با تشریح برنامه ریزی انجام شده، افزود: تاکنون نشست های متعددی برگزار شده است و مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه، آمادگی لازم برای شیوه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را دارند.

دکتر قاسم ایزدی، مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه تنها مرجع رسمی اطلاعات آماری کروناویروس، سامانه MCMC وزارت بهداشت است، بر ثبت دقیق و به موقع اطلاعات آماری در این سامانه از سوی مراکز تابعه دانشگاه تاکید کرد.

لیلا هاشمی‌زاده مدیر خدمات پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به مراجعان، خاطرنشان کرد: با پایش و برنامه ریزی انجام شده، مجموعه پرستاری دانشگاه، آماده ارایه خدمات به بیماران در بحران احتمالی نیز خواهند بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات