نسل پنجم ارتباطات، رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی را رقم خواهد زد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت:با گسترش فناوری نسل پنجم اینترنت همراه در کشور و استفاده مردم و دستگاه‌های خدمات رسان از این تکنولوژی، شاهد رشد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر هوشمندسازی و اینترنت اشیا در کشور و استان خواهیم بود. 

مطبوعات فارس/ به نقل از از روابط عمومی این اداره کل، مهرداد سهرابی افزود: توسعه این تکنولوژی در دنیا متناسب با نیاز جوامع در حال شکل‌گیری است اما در کشور ما برخی فاکتورها از جمله هزینه پنچ برابری آن نسبت به نسل قبلی اینترنت همراه (۴G) و همچنین محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها که ورود تجهیزات ارتباطی را به کشور سخت کرده سبب شده که روند رشد توسعه با کندی مواجه شود.


وی ادامه داد: از سوی دیگر، با توجه به در دست ایجاد و توسعه بودن زیرساخت های این فناوری در کشور و برخی مزیت‌های نسل پنجم اینترنت همراه در مقایسه با نسل چهارم از جمله سرعت حدود ۱۰۰ برابری و تاخیر یک پنجمی، این تکنولوژی می‌تواند کاربردهای متنوعی در عرصه‌های مختلف داشته باشد.


او اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم‌های ارتباطی روز دنیا بر پایه ارتباطات پرسرعت از جمله نسل پنجم ارتباطی در حال شکل‌گیری است، وزارت ارتباطات در ابتدا زمینه ورود تجهیزات ارتباطی لازم برای پیاده‌سازی این تکنولوژی در کشور فراهم کرد و با راه‌اندازی موفق آن در برخی از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، راه‌اندازی این فناوری در شهرهای بزرگ کشور نیز آغاز شد.


سهرابی افزود: در کلانشهر شیراز نیز با حمایت‌های استاندار فارس و تعامل و نظر مثبت شهرداری و شورای اسلامی این شهر و همچنین اپراتور دوم (ایرانسل) به عنوان مجری طرح، تکنولوژی نسل پنجم ارتباطی (۵G) در محدوده ارگ کریمخانی شیراز و در محوطه باز شهرداری مرکزی شیراز فعالیت خود را آغاز کرد که این اتفاق را می‌توان آعاز یک مسیر جدید برای تحول دیجیتال در استان برشمرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات