رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز:

آتش‌سوزی در شیراز یک کشته برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: حادثه آتش‌سوزی در یک خانه که به شکل غیرمجاز تبدیل به انبار و دپوی ضایعات پارچه و لباس شده بود، منجر به مرگ یک زن شد. 

مطبوعات فارس/ محمدهادی قانع یکشنبه سوم اسفند به خبرنگاران گفت: ساعت 5 و 37 دقیقه بامداد امروز، یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی واقع در خیابان قاآنی جنوبی(محدوده بافت فرسوده و مرکزی شیراز) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز اطلاع داده شد.

او با بیان اینکه بلافاصله ۵ ایستگاه ( ۱۹،۶،۵،۹و ۲) به همراه ۵ خودروی عملیاتی و ۲۰ آتش نشانان به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی که انواع ضایعات مخصوصاً پارچه و البسه‌های قدیمی در تمام بخشهای این منزل شامل حیاط، راه‌پله، اتاق‌ها و تمام فضای داخلی به صورت کاملا غیر مجاز و خطرناک نگهداری می‌شد.

قانع خاطرنشان کرد: در زمان حضور نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه، مشاهده شد که به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال هر دو طبقه این ساختمان شعله‌ور شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری گفت: حجم زیادی از دود غلیظ از تمام در و پنجره‌ها به بیرون متصاعد می‌شد به نحوی‌که نفوذ به داخل اتاقها بسیار سخت بود اما آتش‌نشانان عملیات خود را با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب در همان وضعیت آغاز کرده و موفق شدند آتش را تحت کنترل درآوردند.

قانع خاطرنشان کرد: متاسفانه زنی میانسال از ساکنین این منزل مسکونی به دلیل حجم بالای مواد دپو شده و استفاده کاملا غیر اصولی از این منزل به عنوان انبار در همان لحظات اولیه وقوع حادثه جان خود را از دست داده بود.

او با بیان اینکه از سرایت آتش به منازل اطراف جلوگیری شد، گفت: به دلیل سقف شیروانی این ساختمان و اتصال آن به ساختمان های همجوار حریق در حال سرایت به منازل اطراف بود که در نهایت آتش‌نشانان موفق شدند آتش را کنترل و از سرایت آن جلوگیری کنند.

قانع با اشاره به اتمام عملیات بعد از ۴ ساعت تلاش بی وقفه، متذکر شد: در خصوص تغییر کاربری منازل مسکونی به انبارهای غیرمجاز ، مسئله نگران کننده آنست که این اماکن بدون مجوز و بررسی فنی از مراکز ذیصلاح به انبار ضایعات تبدیل شده‌ و افراد به صورت پنهانی این اقدام را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول، همکاری شهروندان در شناسایی این اماکن را بسیار موثر دانست و گفت: شهروندان با گزارش این موارد به سازمان‌های ذیربط خطرات ناشی از تصرفهای غیر مجاز اینگونه اماکن که علاوه بر ایجاد بروز حادثه، در بعضی از موارد باعث آلودگی محیط شهروندی نیز می‌شود را به حداقل ممکن برسانند و در ایمن سازی شهری مشارکت کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات