وزیر نفت با احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی بندرعباس - شیراز موافقت کرد

استاندار فارس گفت: وزیر نفت با احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدا بندرعباس به شیراز موافقت کرده و این اقدام در ابعاد مختلف موجب کاهش هزینه‌های جابه‌جایی محموله‌های سوخت و پیشگیری از مخاطرات و مشکلات آن خواهد شد. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی افزود: شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با مصرف روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره و انواع سوخت هوایی، هفت درصد مصرف فرآورده‌های نفتی ایران را به خود اختصاص داده و از بزرگترین توزیع کنندگان سوخت کشور است.

وی، با اشاره به عدم برخورداری استان فارس از خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، اظهار داشت: ۴۰ درصد این نیازها از طریق پالایشگاه شیراز و مابقی از مبادی مختلفی همچون پالایشگاه‌های بندرعباس، اصفهان و انبارهای نفت ماهشهر خوزستان، یزد، سیرجان و بوشهر از طریق ناوگان حمل و نقل نفتی تامین می‌شود.

استاندار فارس، با بیان اینکه امنیت سوخت رسانی در این استان از سالیان گذشته مورد توجه قرار داشته است، گفت: این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه‌هایی همچون تصادفات جاده‌ای و خطرات زیست محیطی ایجاد شده در اثر تردد نفتکش‌ها، فرآیند سوخت رسانی را با مشکلات عدیده‌ای همراه کرده است.

رحیمی ادامه داد: تحقق این مهم یکی از دستاوردهای بزرگ در حوزه سوخت رسانی کشور و استان فارس است و نقش موثر و راهبردی در تامین امنیت سوخت‌رسانی به این استان خواهد داشت.

ثبت ۹۲۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به میزان ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در سال ۹۹ اشاره و بیان کرد: امسال ۹۲۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس در قالب پنج طرح و ۲۱ پروژه به ثبت رسیده است.

رحیمی، با بیان این که سرمایه‌گذاری خارجی در این استان نسبت به سال ۹۸ بیش از پنج برابر افزایش یافته است، گفت: طرح توسعه کارخانه کاغذ زاگرس، آخرین طرحی است که موفق به اخذ مجوز هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور شده است و با ورود سرمایه از کشور کانادا اجرایی خواهد شد.

وی، با اشاره به این که کارخانه کاغذ زاگرس هم جزو طرح‌های جهش تولید و هم در زمره طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: این طرح با حمایت‌های دولت، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحیمی، با بیان اینکه کارخانه کاغذ زاگرس قبلا با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیون یورو ثبت شده بود، اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های انجام شده، همزمان نیز طرح توسعه این کارخانه پیگیری شد و در نتیجه سرمایه‌گذاری این طرح به میزان ۱۹۸ میلیون یورو دیگر افزایش یافت و در مجموع به ۲۲۳ میلیون یورو رسید.

به گفته وی، تولیدات این کارخانه شامل انواع کاغذ، کرافت و لاینر است و با توجه به اینکه کاغذ از جمله کالاهای استراتژیک است، تولید داخلی آن در شرایط تحریم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های مهم کارخانه کاغذ زاگرس، تولید کاغذ از مواد بازیافتی است که از این حیث نیز صنعت سبز محسوب می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات