کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان‌های زلزله به سی‌سخت رفتند

گروهی ۱۵ نفره از کارشناسان و متخصصان بنیاد مسکن فارس، شنبه به شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد رفتند تا برآورد زیان‌های زمین لرزه را در این شهرستان انجام دهند. 

مطبوعات فارس/ مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه اعزام این گروه کارشناسی، گفت:کارشناسان بنیاد مسکن استان فارس در کنار کارشناسان و ارزیابان بنیاد در استان کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون کار ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی را آغاز کرده اند و این ارزیابی به منظور اخذ اعتبار از هیات دولت برای بازسازی خانه های خسارت دیده انجام می شود.

عطاالله زمانی با بیان اینکه میزان خسارات به خانه های شهری و روستایی دراین ارزیابی ها با دقت برآورد و بررسی می شود بیان کرد: تجربه استان فارس در ارزیابی خسارت های زلزله بسیار ارزشمند است ، حضور ارزیابان این استان در مناطق زلزله زده استان های همجوار در سالهای گذشته نیز انجام شده است ، اکنون نیز کارشناسان معاونت بازسازی بنیاد مسکن فارس به منطقه زلزله زده سی‌سخت اعزام شدند تا ارزیابی خسارت ها را انجام دهند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : در سفر روز گذشته رییس بنیاد مسکن کشور به شهر سی‌سخت و بازدید از روستاهای این منطقه نیز تاکید شد که مردم مناطق زلزله زده برای بازسازی خانه های آسیب دیده خود نگرانی نداشته باشند و دولت و بنیاد مسکن با تمام امکانات در خدمت آنها خواهد بود.

زمانی ادامه داد : سقف تسهیلات بلاعوض و بانکی برای خانه های آسیب دیده زلزله همانند تسهیلات در نظر گرفته برای حادثه سیل خوزستان خواهد بود و با افزایش قابل ملاحظه ای پرداخت می شود. استان فارس نیز تا آخرین مرحله از ارزیابی و برآورد خسارت مناطق آسیب دیده در کنار مردم سی سخت خواهد بود.


کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان‌های زلزله به سی سخت رفتند
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب بیت و نهم بهمن ۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است .

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد. بر اساس گزارشهای اولیه ۷۸ روستای شهرستان دنا در زلزله خسارت جدی دیده اند و برخی منازل مسکونی صد در صد تخریب و غیر قابل سکونت شده اند.

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشته است اما ۶۳ نفر مصدوم شده اند .

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات