۱۷ طرح تعاونی با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان در فارس افتتاح شد

استاندار فارس، سه‌شنبه در آیین افتتاح این ۱۷ طرح گفت: پنج هزار و ۷۰۰ تعاونی فعال با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو در استان فارس وجود دارد. 

مطبوعات فارس/ عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه این استان در تشکیل تعاونی‌ها در سال‌های پیشین رتبه اول را داشته است، افزود: از مجموع تعاونی‌های فعال در فارس، ۲ هزار و ۶۰۰ تعاونی در دولت تدبیر و امید تشکیل شده که رقم بسیار شاخص و ممتازی است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ با وجود تمام محدودیت‌ها و بیماری کرونا، بیش از ۳۲۰ تعاونی در فارس تشکیل و ثبت شده است که در این بخش نیز این استان رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

استاندار فارس اضافه کرد: ۶۵۲ تعاونی بانوان، ۵۵۰ روستا تعاون و ۱۶ شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی در فارس ایجاد و همچنین ۲۱ تعاونی فراگیر ملی در این استان تاسیس شده و از این رو رتبه نخست کشور به فارس رسیده است.

رحیمی، با بیان اینکه تعاونی‌ها با سرمایه‌گذاری خُرد مردم می‌توانند ثروت آفرینی کنند و توسعه عدالت اجتماعی را محقق سازند،گفت: امروز (بیست و هشتم بهمن ماه ۹۹) با افتتاح این ۱۷ تعاونی که شمار اعضای آنها یک هزار و ۲۹۷ نفر است، برای ۴۸۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس: سهم تعاون در توسعه عادلانه ثروت غیرقابل انکار است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این آیین گفت: حدود یک میلیون نفر در پنج هزار و ۷۰۰ تعاونی فارس عضویت دارند و بیش از ۷۶ هزار نفر نیز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

سهراب مختاری افزود: ۵۷ درصد تعاونی‌های فارس در بخش خدمات، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۹ درصد در بخش صنعت فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، نقش تعاون در توزیع ثروت و عدالت اجتماعی را بسیار بارز دانست و اظهار داشت: در بخش ترویج و آموزش تلاش می‌شود که با کمک مسوولان در روستا، بخش و شهرستان‌ها مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اقدام کنند.

مختاری بیان کرد: با حمایت دستگاه‌های اجرایی متولی و سایر نهادها و اعطای تسهیلات به واحدهای تعاونی فعال، می‌توان گامی موثر برای رشد و شکوفایی بیش از پیش تعاون در استان فارس برداشت.


دبیر اتاق تعاون فارس: اقتصاد باید دست مردم باشد
دبیر اتاق تعاون استان فارس هم در این آیین اظهار داشت: نظام حاکمیتی، دولت را موظف کرده تا به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی از بخش تعاون حمایت شود.

مجتبی محلاتی، به طور مشخص ۶ نهاد را را به صورت مستقیم با تعاونی‌ها در ارتباط دانست و تاکید کرد: اقتصاد باید دست مردم باشد اما این موضوع تا کنون در عمل اجرایی نشده و تقاضای ما این است که دولت در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب، حمایت از تعاونی‌ها را به جد دنبال کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمتر از تسهیلات تکلیفی حوزه تعاون بهره گرفته شده، ضروری است که سهم تعاون در حوزه مالیات و تسهیلات مشخص شود.

محلاتی اضافه کرد: اتاق تعاون فارس در سه سال گذشته همواره مقام اول را در بخش تشکیل تعاونی، نظارت و آموزش تعاونی‌ها کسب کرده است.

او بیان داشت: سال گذشته، ۶ طرح در حوزه تعاون برای افتتاح در ایام دهه فجر ۹۸ وجود داشت اما با حمایت‌های جدی دولت در سال جاری ۱۷ طرح برای افتتاح در فارس به مرحله بهره‌برداری رسید و اگر این حمایت‌ها ادامه یابد در سال ۱۴۰۰ ظرفیت‌های بیشتری در این بخش شکوفا خواهد شد.

آیین افتتاح ۱۷ طرح تعاونی فارس به صورت نمادین در شرکت تعاونی کشت و صنعت دونه به دونه محمود آباد در شهرستان زرقان برگزار شد.

این واحد تعاونی، که در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال احداث شده، در زمینه شست و شو و بسته بندی انواع میوه، سبزی و محصولات صیفی فعالیت دارد و زمینه اشتغال ۴۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۱۶ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

شهرستان زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات