بهره برداری از ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه در شهر صدرا

مدیرعامل شرکت عمران صدرا از بسته ۳۵۰ میلیارد تومانی سرمایه گذرای و کلنگ زنی در پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و زیرساختی در این شهر در دهه فجر خبر داد و گفت: در راستای بهبود حمل و نقل برون شهری و درون شهری این شهر، بزرگراه شهید سلیمانی هفته اول اسفندماه به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد. 

مطبوعات فارس/ خلیل حاجی‌پور دوشنبه ۲۰ بهمن در یک کنفرانس خبری بیان کرد: با بهره برداری از این بزرگراه، دسترسی به شهر جدید صدرا به سمت مسیر شیراز-اصفهان باز خواهد شد.

او هزینه اعتباری روز این پروژه را بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تمام منابع مالی این پروژه از محل شرکت عمران شهر جدید تامین شده و زمان آغاز پروژه نیز سال ۹۷ بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا، طول این مسیر را ۵.۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این بزرگراه شاهد تسهیل دسترسی و کاهش بار ترافیکی خواهیم بود.

حاجی‌پور همچنین از کلنگ زنی پروژه قره پیری به عنوان ابر پروژه زیرساختی شهر صدرا یاد کرد و گفت: این پروژه بزرگراهی که دسترسی برون شهری میان بر صدرا به کلانشهر شیراز را عملیاتی می‌کند، از فاز یک صدرا به روستای جوادیه و بزرگراه شهید محلاتی متصل می‌شود.

او ادامه داد: عملیات اجرایی این بزرگراه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان از یکماه پیش آغاز شده و به صورت رسمی در هفته اول اسفندماه با حضور وزیر راه و شهرسازی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین طول این مسیر را ۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با مهندسی ارزش انجام شده تونل در مسیر این بزرگراه حذف و با بهینه یابی مسیر، کاربری‌های پیرامونی در آینده تعریف خواهد شد. هم اکنون هیچ‌گونه تعریف کاربری پیرامون این پروژه انجام نشده است.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: این پروژه کاری مشترک میان شرکت عمران صدرا و شهرداری شیراز است و ۵۰ درصد آن در تعهد این شرکت است.

او همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بزرگراه بوعلی سینا در مسیر صدرا دوکوهک خبر داد و گفت: طول این پروژه ۳.۵ کیلومتر بوده و اعتبار آن ۳۵ میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود تا حداکثر تابستان آینده زیر بار ترافیکی برود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین علت طولانی شدن این پروژه را در اولویت نبودن آن در بخش مرتبط با شهرداری شیراز دانست و گفت: در این پروژه زمان را از دست داده‌ایم در حالی‌که بزرگراه به آزادراه-شیراز اصفهان متصل خواهد شد.

حاجی‌پور همچنین از تعریف یک پروژه بزرگ در راستای اتصال صدرا به صورت مستقیم به آزادراه- شیراز اصفهان خبر داد و گفت: این مسیر که دارای هفت قطعه است با اعتبار یکصد و ۵۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد که با توجه به دگرگونی و شرایط حمل و نقلی که در صدرا ایجاد خواهد کرد، در توسعه و سرمایه گذرای این صدرا نقش کلیدی خواهد داشت.

او افزود: روکش آسفالت مسیر اصلی شهر صدرا از مسیر بلوار خلیج فارس نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دست اجراست و تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: قطار شهری صدرا نیز ادامه خط سه مترو شیراز خواهد بود که مطالعات آن به انجام رسیده و وارد مباحث عملیات اجرایی خواهد شد.

حاجی‌پور گفت: این پروژه سال آینده کلنگ زنی خواهد شد و با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان ظرف چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او عنوان کرد: شرکت عمران صدرا در راستای توسعه زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل عمومی ۱۵ میلیارد تومان به شهرداری صدرا برای خرید اتوبوس کمک کرده است.

حاجی‌پور همچنین از بهره برداری از تصفیه خانه شهر صدرا با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار فارس به شیوه ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه ۴۰ درصد جمعیت صدرا تحت پوشش این سیستم قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: در بحث توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب نیز توافق نام‌ ای با شرکت آبفا انجام شده و ساخت مخازن بتی، جدول اول تصفیه خانه صدرا، خطوط انتقال آب و شبکه‌ها با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت ۵۰-۵۰ طرفینی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در بخش دیگری از سخنان خود از آماده بهره برداری شدن پروژه بین‌المللی و چند منظوره سالن ورزشی شهر صدرا خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان شامل چهار رختکن، دو مجموعه سونا و جکوزی برای میهمان و میزبان و بهره مندی از کف پوش‌های دارای استاندارد بین‌المللی با گنجایش دو هزار صندلی است و این امکان را فراهم می‌کند تا صدرا میزبان رویدادهای فرهنگی، ورزشی و هنری و تورنمنتهای بین‌المللی باشد.

حاجی‌پور همچنین ایجاد بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی فارس و مصلی شهر صدرا را از پروژه‌های شاخص و دارای پیشرفت فیزیکی بسیار مناسب اشاره و عنوان کرد: مجتمع تخصصی پلیس صدرا با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و عملیات اجرایی مجتمع قضایی غرب شیراز نیز به زودی آغاز خواهد شد.

او در بخش پایانی سخنان خود از آغاز عملیات اجرایی دومین شهر جدید فارس در منطقه لامرد به نام شهر جدید تابناک با ظرفیت جمعیت پذیری ۵۵ هزار نفر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شهر شیراز و صدرا دیگر قابلیت واگذاری زمین وجود ندارد، سیاست دولت، مکان یابی برای ایجاد شهرک‌ها پیرامون کلانشهرها خواهد بود و در این راستا ۱۲ پهنه در محورهای مختلف در کلانشیراز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بر روی ۵ نقطه توافقی ایجاد شد و پیش بینی می‌شود در سال آینده از میان این ۵ نقطه تایید شده، ۳ منطقه به عنوان شهرک‌های جدید تعریف و وارد فاز عملیات اجرایی شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات