شهردار شیراز تاکید کرد:

توان افزایی سازمان های مردم نهاد در جهت رفاه شهروندان باشد

الهه بهرامی-شهردار شیراز گفت: با همکاری سمن ها، در کنار مردم باشیم و تلاشمان بر این باشد که توان افزایی سازمان های مردم نهاد در جهت رفاه حال شهروندان و حمایت قشر آسیب پذیر مناطق محروم، باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مطبوعات فارس، حیدر اسکندرپور اروز (5 بهمن ماه) در آیین راه اندازی " نخستین دفتر حمایت و توان افزایی از سازمان های مردم نهاد ( حمتا ) " گفت: هدف اصلی از این طرح کمک به شبکه سازی، هم افزایی و همکاری بیشتر سمن‌ها و ارتقای توانمندی‌های تخصصی آنها در جهت رفاه حال عمومی شهروندان است و این مهم باید شفاف و به نحو احسنت انجام گیرد.
افزود: در گذشته باور اشتباهی در خصوص سمن ها بین مسئولان وقت وجود داشت و تصور بر این بود که حتی مراکز خیریه نیز NGO محسوب می شوند.
اسکندرپور با بیان این مطلب که بهتر است چگونگی تامین اعتبار سمن ها بررسی شود؛ اضافه کرد: باید رسالت حرفه ای سمن ها کاملا مشخص شود تا در این زمینه، بستری برای سودجویان عرصه های مختلف فراهم نگردد.


شهردار شیراز عنوان کرد: این روزها مردم در تنگنا هستند و سمن ها می توانند با تمرکز بر بخش های حمایتی و اجتماعی کمک شایان توجهی داشته باشند.
وی با انتقاد از توزیع علنی کمک های مومنانه و بسته های حمایتی جهت قشر آسیب پذیر و بی بضاعت جامعه؛ اذعان داشت: در هر وضعیتی باید کرامت و عزت نفس شهروندان بی بضاعت و کم برخوردار حفظ شود و برای توزیع این کمک ها از بزرگان دین که شبانه بسته های حمایتی خود را به دست نیازمندان می رساندند، الگو بگیریم.
به گفته مقام ارشد شهرداری شیراز، با حمایت مجموعه بزرگ شهرداری و مشارکت سمن ها می توان مشکلات مردم را کاهش داده و در جهت رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی آنها کوشش نمود.
گفتنی است، از آنجا که مهمترین مولفه های مورد توجه دولت ها در عصر جدید، مشارکت دادن اثربخش و مطلوب شهروندان، نهادهای محلی، گروه های داوطلب، تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد در نظام تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی محلی و ملی می باشد؛ لذا تقویت این هسته های مردمی، گام موثری در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی خواهد بود و در این راستا، " نخستین دفتر حمایت و توان افزایی از سازمان های مردم نهاد ( حمتا ) در بوستان فاطمی شیراز راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. "

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات