کارفرمایان فارس، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: در حال حاضر مطالبات این نهاد از کارفرمایان این استان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است اما با وجود مشکلاتی که در این زمینه با آن مواجه هستیم، وقفه‌ای در ارائه خدمات ایجاد نشده است. 

مطبوعات فارس/ ابراهیم کشاورز، چهارشنبه در نشست خبری افزود: مطالبات معوق تامین اجتماعی فارس تنها از یک مجموعه بنام مخابرات راه دور، ۶۰ میلیارد تومان است که نزدیک به ۱۰ سال است وصول نشده است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برخی از فعالیت‌های این نهاد از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون گفت: ۷۸ هزار نفر در این استان، متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند که به این افراد ۱۸۰ میلیارد تومان بیمه ایام بیکاری پرداخت شده است.

کشاورز، با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا برای برخی مشاغل مانند صنعت گردشگری همچنان تداوم دارد، اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد بیکاران این استان ۱۳ هزار نفر بود که بیمه بیکاری دریافت می‌کردند اما این آمار هم اکنون ۲۱ هزار نفر است و ماهانه ۶۵ میلیارد تومان مقرری به آنان پرداخت می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۰ هزار بیمه شده در فارس متقاضی دریافت دستمزد غرامت ناشی از ابتلا به کرونا بودند که به این افراد بابت ۱۵ روز قرنطینه، در مجموع ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

کشاورز ادامه داد: با وجود کرونا و زیان‌های ناشی از شیوع این بیماری، تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی فارس در آبان ماه ۹۹ در مقایسه با آبان ۹۸ با یک درصد رشد به ۷۸۰ هزار بیمه شده افزایش یافته است.

به گفته وی، تامین اجتماعی فارس در حوزه درمان ماهانه رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

کشاورز همچنین بیان کرد: در قالب اجرای طرح همسان سازی حقوق برای ۲۲۹ هزار مستمری بگیر در این استان، ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

مراجعه حضوری فارسی‌ها به تامین اجتماعی، سه و نیم میلیون بار کمتر شد

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس در قسمت دیگری از مطالب خود گفت: با ایجاد زیرساخت الکترونیکی ارائه خدمات به بیمه شدگان، کافرمایان و مستمری بگیران در این استان، مراجعه حضوری به شعبه‌های این نهاد سه و نیم میلیون بار در سال کمتر شده است.

کشاور افزود: تامین اجتماعی، نهاد عمومی غیردولتی است که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را زیر پوشش خود دارد.

وی، با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی کشور از مرز ۴۴ میلیون نفر فراتر رفته است، اظهار داشت: در استان فارس ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که بیش از ۴۷ درصد جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد زیر پوشش این نهاد بیمه گر قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس اضافه کرد: پیشتر در کشور سالانه ۹۰ میلیون مراجعه و در فارس نیز هر سال بیش از پنج میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما با ایجاد تحول در ارائه خدمات غیرحضوری، بخش قابل توجهی از این مراجعه‌ها در سال ۹۹ کاهش یافته است.

وی، با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی ماه نزدیک به ۳۰ خدمات غیرحضوری به مردم ارائه شده است، گفت: با ایجاد این زیرساخت و الکترونیکی شدن خدمات، ۷۰ میلیون مراجعه در سطح کشور و در استان فارس نیز سه و نیم میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش پیدا کرده و به تبع آن از اتلاف وقت و انرژی مراجعه کنندگان جلوگیری شده است.

کشاورز اظهار داشت: بیشتر مراجعه حضوری بیمه شدگان تامین اجتماعی در ارتباط با موضوع دستمزد، اطلاع از سابقه بیمه، طرح اعتراض در این زمینه و یا درخواست بازنشستگی بوده و یا کارفرمایان از نحوه و ایجاد بیمه‌ها اطلاع نداشته و یا مستمری بگیران برای گواهی دریافت حقوق مراجعه حضوری داشتند اما با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری، شرایط ارائه این خدمات به آسانی از منزل و یا محل کار بیمه شده به صورت غیرحضوری مهیا شده است.

وی گفت: بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سراسر این استان می‌توانند با مراجعه به سایت Es.tamin.ir خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری و از منزل و یا محل کار دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس ادامه داد: پیشتر خدماتی مانند هدیه ازدواج برای برخی از بیمه شدگان موضوعی ناشناخته بود که اکنون با ایجاد خدمات الکترونیکی، بیمه شدگان بدون مراجعه به شعبات، می‌توانند این هدیه را دریافت می کنند.

کشاورز در مورد ساخت بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز هم بیان داشت: در یک ماه اخیر، پیمانکار این بیمارستان مشخص و عملیات اجرایی ساخت این مجموعه آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده این مرکز درمانی افتتاح شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات