یک میلیارد تومان اعتبار به تجهیز تالار حافظ در شیراز اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس اعلام کرد: مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز تالار حافظ با تخصیص صددرصدی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قرار می‌گیرد. 

مطبوعات فارس/  تالار حافظ در حال حاضر تنها داشته فرهنگی هزار نفره شیراز است و به بیان دیگر تنها تالاری است که هنوز هم می‌توان با استانداردهایی دست‌کم حداقلی در آن به اجرای برنامه پرداخت.

سال گذشته هنرمندان در پویشی خواستار اختصاص بودجه برای بازسازی و تجهیز این سالن شدند که وضعیت تهویه، سامانه سرما و گرمایی، سیستم صوتی و نور بک‌استیج، اتاق گریم و تعویض لباس و سرویس بهداشتی آن نامناسب است.

موضوع تخصیص اعتبار برای تجهیز این تالار در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که به منظور بررسی اعتبارات این اداره کل صورت گرفت، عنوان شد.

نوروزی در این دیدار به اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه‌های بیش از۹۰درصد پیشرفت در سطح استان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار مورد نیاز مجتمع فرهنگی هنری سعادت‌شهر مرکز شهرستان پاسارگاد برای حداکثر تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

از دیگر موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد هزینه‌کرد جشنواره تئاتر، برنامه‌های فرهنگی هنری بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی، یادروز حافظ و سعدی، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نمایشگاه کتاب و روز خبرنگار بوده است.


به گفته صابر سهرابی، مدیرکل ارشاد فارس، برای اجرای برنامه‌های یاد شده، مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده که تاکنون تنها، حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن به این اداره کل تخصیص یافته است.


وی با اشاره به هزینه‌هایی که بحران کرونا بر دوش این مجموعه گذاشته است، ابراز داشت: برای ساخت هر موشن گرافیک یک دقیقه و چهل ثانیه‌ای با موضوع کرونا، بالغ بر سه میلیون و پانصد هزار تومان به بخش خصوصی هزینه پرداخت شده است.

سهرابی در این دیدار بیان کرد: استان فارس را به فرهنگ و هنر می شناسند نه صنعت؛ اما فرهنگ را مظلوم ترین بخش جامعه در کشور است و ضروری است با همکاری مسوولان، تمهیداتی ویژه برای اختصاص بودجه به این بخش صورت گیرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات