مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس اعلام کرد :

فارس و گذر از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ با مدیریت و اصلاح الگو

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه مدیریت اثر بخش و اصلاح الگو مهمترین رویکردها برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ گفت: متخصصان حوزه برق در استان فارس و جنوب کشور در تابستان پیش رو همه توان حرفه‌ای و تخصصی را برای عبور از نقطه اوج مصرف به کار خواهند بست. 

مطبوعات فارس/ غلامرضا نصیری روز یکشنبه با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق در استان فارس و جنوب کشور در سال جاری در روز ۳۱ مرداد ماه رخ داد افزود: در این روز ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق مصرف شده است ، پیش بینی مصرف برای سال آینده حداکثر هفت درصد افزایش است بنا بر این باید برای مصرف ۶ هزار و ۴۳۶ مگاوات برنامه ریزی شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : در همین تاریخ ۶ هزار و ۲۶۰ مگاوات برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تولید شده است و مازاد تولید بر مصرف به استان های همجوار داده شده ، مدیریت مصرف برق در سال ۹۹ حدود ۹۸۶.۸ مگاوات بوده که نزدیک به تولید یک نیروگاه هزار مگاواتی است و این موضوع جای تامل و توجه دارد.

مهندس نصیری با تشریح برنامه های امسال برای عبور از تابستان ۱۴۰۰ و مدیریت مصرف برق اضافه کرد: این شرکت در پنج محور برنامه هایی را تدوین کرده است ، یکی از این موارد که بسیار دارای اهمیت می‌باشد مدیریت اثر بخش مصرف است ، شرکت برق منطقه ای فارس با همکاری شرکت های توزیع دراین زمینه کارگروه ویژه و نظام نامه نوین تدوین کرده است که در کشور منحصر بفرد است ، پارسال هم این نظام نامه اجرا شده و امسال نیز بازنگری و اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : همچنین سامانه جامع پایش و مدیریت عملیات در منطقه راه اندازی شده است ، این سامانه به صورت لحظه ای سهمیه ها و مدیریت مصرف را نشان می‌دهد که می‌توان مدیریت بار را به خوبی بر اساس این سامانه انجام داد.


غلامرضا نصیری مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس
نصیری از دیگر محورها برای عبور از نقطه اوج مصرف برق تابستان ۱۴۰۰ را هماهنگی بین شرکت های توزیع و شرکت برق منطقه ای دانست و گفت : هر کدام از این شرکت ها راهکارهای مدیریتی را اعلام کرده اند و جمیع این راهکارها بررسی شده و دراین زمینه طبق برنامه ریزی حرکت می شود.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس هم با بیان اینکه برای عبور از تابستان ۱۴۰۰ و تامین برق مطمئن و پایدار برنامه ریزی جامع انجام شده گفت: این برنامه ها در شرکت برق منطقه ای در دو حوزه کاری دنبال می شود ، نخست در جلسات داخلی با شرکت های توزیع گلوگاه‌های مصرف برق و نقاظ بحرانی شناسایی شده که بر اساس آن برنامه های طرح و توسعه اعمال می‌گردد و همچنین با توجه به افزایش بار و مسایل و مشکلات سال‌های قبل امسال برنامه ویژه سرویس و نگهداری شبکه انتقال اعمال می شود ، این برنامه برای جاهایی که حساسیت بیشتری دارند و یا به سرویس و نگهداری بیشتر نیاز دارند این برنامه اعمال می گردد.

حمزه روغنیان افزود: در زمینه بهینه سازی شبکه هم کار فراوان انجام شده است ، طرح های توسعه و نگهداری شبکه با بهینه سازی دنبال شده تا از تابستان ۱۴۰۰ به خوبی عبور کنیم .

وی با بیان اینکه در نقطه اوج برق امسال بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده است گفت: گرچه در تاریخ ۳۱ مرداد ماه به میزان ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق در استان فارس و جنوب کشور مصرف شده است اما لحظه‌ای تامین برق با مشکل همراه نشد و این درحالی بود که اگر برنامه‌های مدیریت بار به اجرا در نمی‌آمد، مصرف بالای برق منجر به ایجاد محدودیت‌هایی برای فارس و جنوب کشور می‌شد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : روزهای گرم تابستان یکی پس از دیگری پشت سرنهاده شد و کم کم به زمان کاهش مصرف نزدیک شدیم بدون آنکه روزی بدون خاموشی در این منطقه رخ دهد. امسال نیز با اجرای برنامه های جامع مدیریت موثر مصرف می توان امید داشت که حداکثر با ۷ درصد افزایش مصرف از تابستان ۱۴۰۰ عبور نماییم.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات