۵۴ درصد نمونه‌های تشخیص کرونا در جهرم مثبت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با افزایش غربالگری بیماری کرونا در بخش‌های این شهرستان ، نمونه تشخیصی کرونا در هفته پیش در شهرستان‌های جهرم و خفر افزایش ۱۱ درصدی داشته و از نمونه‌های گرفته شده ۵۴ درصد از آنها مثبت بوده است. 

مطبوعات فارس/ دکتر محمد رحمانیان روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای این شهرستان افزود: متأسفانه ۶۹ درصد افرادی که در بیمارستان‌های جهرم سی‌تی‌اسکن شده‌اند با درگیری ریه روبه‌رو بوده‌اند.

به گفته او : با اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای بسیج شهرستان در روز ها و هفته های آتی، غربالگری بیماری کرونا در محلات جهرم و بخش‌های مختلف شهرستان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: مطمئنا انجام این غربالگری منجر به شناسایی بیماران جدید و افراد مشکوک به کرونا می شود که جهت گرفتن نمونه تشخیصی به درمانگاه های مورد نظر در جهرم و بخش های شهرستان ارجاع داده می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ۵ هزار نمونه تشخیصی کرونا به آزمایشگاه ارسال شود.

دکتر رحمانیان ابراز کرد: شهرستان جهرم طبق آمار بستری مبتلایان در بیمارستان و افزایش روزانه آمار بیماران سرپایی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

این مقام مسوول بیان کرد: همچنان محافل و دورهمی‌های خانوادگی، حتی ۳ و ۴ نفره از دلایل مهم بالاگرفتن شیوع بیماری در شهرستان به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از تمام اصناف که در جهت کنترل بیماری کرونا همکاری‌های لازم را انجام دادند تشکر کرد و گفت: از همشهریان تقاضامندیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمعات بپرهیزند. بدون شک با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا اوضاع بدتر از حال خواهد شد.

وی تأکید کرد: جز با پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی راه دیگری برای کنترل این بیماری وجود ندارد.

وضعیت کرونا در شهرستان جهرم همچنان قرمز است و محدودیتها ادامه دارد

جانشین فرماندار ویژه جهرم در ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا نیز در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا شهرستان جهرم گفت: جهرم کماکان در وضعیت قرمز است محدودیت‌های کرونایی همچنان در شهرستان جهرم تداوم دارد.

نسرین زارعی ضمن تشکر از همکاری مردم، اصناف و بازاریان و همیاری نیروی مقاومت بسیج،نیروی انتظامی،پلیس راهور، پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی، اداره صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف و... با اشاره به اجرای طرح محدویت‌های هوشمند کرونایی در دو هفته اخیر، اظهار کرد: انتظار داریم مردم شریف شهرستان به همین شکل در رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمان محدودیت منوط به تغییر وضعیت شهرستان است، افزود: دوشنبه هر هفته وضعیت شهرستان‌ها پایش می‌شود و در صورتی که تعداد بستری‌های تست‌های پی‌سی‌آر مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۰ نفر باشد آن شهر در وضعیت قرمز می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه جهرم گفت: بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده از شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹ به افراد دارای تست مثبت کرونا در دستگاه‌های اجرایی و همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خدماتی ارائه نمی‌شود.

زارعی ابراز کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان جهرم از نظر بیماری کرونا و ادامه طرح جامع محدودیت های کرونایی، توجیه صاحبان مشاغل و اصناف و فعالین کسب و کار، همچنان به صورت جدی در دستور کار سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی با همکاری اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی ‌باشد. در صورت همراهی و حمایت مردم، تغییر وضعیت شهرستان از روز دوشنبه محتمل است.

وی تصریح کرد: از شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹ کلیه ادارات موظفند فقط به افرادی که اطلاعات کارت ملی یا رسید کارت قدیمی یا کارت معتبر دیگر(حاوی شماره ملی) آن‌ها در سامانه ماسک چک شده و مبتلا به کووید ۱۹ نیستند خدمات ارائه دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه جهرم ادامه داد: اداره میراث فرهنگی شهرستان و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند آمار دقیق ظرفیت و موقعیت مکانی شامل طول و عرض جغرافیایی و مشخصات و شماره تماس مسئول هتل ها، مهمان سراها، اقامتگاه‌ها و ... را با قید فوریت تا روز دوشنبه تاریخ ۱۷ آذر ماه در اختیار فرمانداری ویژه شهرستان قرار دهند.

در این جلسه رسانه‌ها موظف شدند سامانه خدمات غیرحضوری اداره ثبت اسناد به آدرس اینترنتی sanad.sabtfars.ir به منظور کاهش مراجعات حضوری اطلاع‌رسانی کنند.

زارعی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا سه مورد به مشاغل گروه یک اضافه شده و اجازه اشتغال دارند: گروه اول:تأمین‌کنندگان مواد شیمیایی برای عرضه مواد ضدعفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف در گروه دوم عرضه‌کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تأمین‌کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمپ و ابزار مورد نیاز صنایع و در گروه سوم فروشندگان و عرضه‌کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه جهرم تأکید کرد: برگزاری مراسم فرهنگی و اجتماعی و نماز جمعه تا اطلاع ثانوی ممنوع است و نیروی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه گزارش تردد و جریمه‌ها را در ساعات منع تردد اعلام کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات