خطر ابتلا به کرونا از بین نرفته است

مسئولان و کارشناسان سلامت استان فارس تاکید دارند که علی‌رغم کند شدن روند آماری ابتلا به کووید۱۹ در این استان طی روزهای اخیر، خطر ابتلا به کرونا، همچنان وجود دارد و از شدت بیماری‌زایی ویروس کاسته نشده است. 

مطبوعات فارس/ طی روزهای اخیر روند صعودی تعداد مبتلایان و افراد نیازمند خدمات بستری در استان فارس کند و زمینه‌ای فراهم شده است تا کادر درمان اندکی استراحت کنند؛ اگرچه کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت تاکید دارند که کند شدن روند صعودی نمودار تعداد مبتلایان و قربانیان، نمودی از تاثیر اقدامات اجرایی شده در قطع زنجیره انتقال بوده است.

مسئولان سیستم بهداشت و درمانی در فارس تاکید می‌کنند که این کندی روند نباید هیچ فردی را به اشتباه انداخته و منجر به کاهش سطح هوشمندی و حساسیت مردم نسبت به رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه ۱۱ آذر در جلسه ستاد مدیریت کووید۱۹ این دانشگاه، ضمن تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا توسط مردم همچنان ضروری است، در خصوص لزوم توجه به داده‌های علمی معتبر در پیشگیری از کرونا و درمان این بیماری تاکید کرد.

دکتر مهرزاد لطفی با بیان اینکه هنوز هیچ دارویی مختص درمان کووید۱۹ در جهان تولید نشده و درمان‌های دارویی انجام شده از سوی پزشکان متخصص، راهکارهایی برای رفع علائم بیماری و کمک به ارتقاء ایمنی و مقاومت بیماران است، گفت: طی بیش از ۹ ماه از شیوع این اپیدمی به دلیل سطح گستردگی و آسیب های جبران ناپذیری که این بیماری در دنیا به همراه داشت، دانشمندان تمام تلاش خود را برای درمان کووید ۱۹ و تولید واکسن آغاز کرده اند.

او خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های شبانه روزی، تاکنون داروی قطعی برای درمان این بیماری شناسایی نشده و تنها تاثیر نسبی برخی داروها در تقویت روند بهبود بیماران به تایید منابع علمی دنیا رسیده است.

لطفی از عموم مردم خواست تا در صورت ابتلا به این بیماری، از درمان های غیرعلمی در این زمینه پرهیز کرده و به جامعه پزشکی در این زمینه اعتماد داشته باشند.

او به تدوین گایدلاین تشخیص و درمان بیماری در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که بر اساس آخرین یافته های علمی روز دنیا تدوین شده و به صورت منظم نیز با دستیابی به داده های جدید، در حال به روز رسانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در صورت تایید علمی داروی جدید برای درمان این بیماری از منابع معتبر دنیا، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به کارگیری یافته های جدید در پیشبرد و بهبود روند درمان بیماران حمایت می کند.

بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه، چگونگی روند اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به صورت محله محور در استان را بیان کرد.

دکتر عبدالرسول همتی ضمن اعلام نحوه همکاری بسیج در اجرای این طرح، به معرفی عملکرد تیم های حمایتی، مراقبت عمومی، مراقبت در منزل و نظارتی در این طرح پرداخت.

او هدف از اجرای این طرح محله محور برای مقابله با کروناویروس را تشدید نظارت ها، تقویت آموزش و اطلاع رسانی در جامعه، افزایش حمایت از بیماران و تقویت فرآیندهای درمان سرپایی بیماران عنوان کرد.

بیش از ۲ هزار بیمار کرونایی در فارس بستری هستند

معاون درمان دانشگاه نیز، آخرین گزارش های مربوط به وضعیت بخش های عادی و ویژه برای پذیرش و بستری بیماران مثبت قطعی و مشکوک علامت دار در بیمارستان های استان را اعلام کرد.

دکتر علی اکبری با بیان اینکه هم اکنون نیز بیش از دو هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند، بر لزوم پایبندی به محدودیت های کنونی تاکید کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات