فارس صاحب سرویس تاکسی هوایی می‌شود

محمود رضایی گفت: با جدی شدن بحث تاکسی های هوایی در کشور، در استان فارس نیز برای تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی اقداماتی انجام شده است.  

مطبوعات فارس/  به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، او با اشاره به اینکه استفاده از خدمات سرویس تاکسی هوایی تحولی در سیستم حمل و نقل استان ایجاد خواهد کرد، گفت: موقعیت راهبردی استان و همجواری آن با چند استان دیگر و قرار گرفتن در شاهراه اتصال چهار منطقه شمال، جنوب و شرق و غرب به یکدیکر، ارتباط اقتصادی و فرهنکی استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وجود فرودگاه‌های بزرگ و کوچک در استان و آمار افزایشی مسافر، بار و پست، دلایل محکمی برای پیگیری تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی در فارس است.

رضایی اضافه کرد: متولی تاسیس شرکت تاکسی هوایی در فارس سازمان همیاری شهرداری‌های استان است و این طرح با مشارکت شرکت هواپیمایی ماهان اجرا می‌شود.

او توضیح داد: برای راه‌اندازی این شرکت هوایی ۵ فروند هواپیمای ۷ نفره به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ یورو خریداری خواهد شد که این هواپیماها تحت تملک شرکت و جزو دارایی آن خواهد بود. همچنین مقرر شده است برای راه‌اندازی این شرکت یک فروند هواپیما vvip-Avro jet از شرکت هواپیمایی ماهان اجاره شود.

معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: ۵۱ درصد از سهامی شرکت هواپیمایی مذکور به ارزش ۶ میلیون و ۳۷۵ هزار یورو متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و ۴۹ درصد از سهام آن معادل ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار یورو متعلق به استانداری فارس با نمایندگی سازمان همیاری شهرداری‌های استان خواهد بود.

به گفته رضایی قطعا با تاسیس این شرکت تاکسی هوایی و همراهی و همدلی شهرداران استان در مسیر راه‌اندازی این شرکت، منفعت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عاید فارس خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: از مهمترین مزایای راه‌اندازی این شرکت و فعال شدن سرویس تاکسی هوایی در فارس، ایجاد تعداد قابل توجهی فرصت شغلی، بهره برداری حوزه‌های مختلف نظیر صنعت، گردشکری، کشاورزی و تجارت از خدمات این تاکسی‌های هوایی، صرفه جویی در زمان صاحبان صنایع مختلف و تزریق سود حاصل از کارکرد شرکت به اقتصاد استان خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه استفاده از هواپیماهای کوچک فرصت کاری قابل توجهی برای نیروهای متخصص حوزه حمل و نقل هوایی ایجاد می‌کند، گفت: فعالیت تاکسی‌های هوایی عامل افزایش تعداد پرواز در فرودگاه‌های کوچک شده و درآمدها و اقتصاد این فرودگاه‌ها را بهتر کرده و با ایجاد شبکه مویرگی ارتباط بین فرودگاه‌های کوچک و بزرگتر را برقرار می‌کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات