گام‌های نهایی برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان فارس

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه روند ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس شتابناک به پیش می رود اظهار داشت : بسیاری از واحد های یاد شده به مراحل نهایی ساخت نزدیک شده است. 

مطبوعات فارس/ عطا الله زمانی روز سه شنبه با اشاره به تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن برای ساخت این واحد های مسکونی افزود: امیدواریم تا پایان امسال این طرح سامان قابل توجه بگیرد.

زمانی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در این طرح تسهیلات کم بهره ۵۰۰ میلیون ریالی و وام های رایگان ۳۰۰ میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت می‌کند افزود: احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسیده است که بیش از این تعداد و حدود هفت هزار و ۹۵۰ واحد برای مسکن محرومان و نیازمندان از سوی بنیاد مسکن ارزیابی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن دراین عرصه برای هفت هزار و ۹۳۷ متقاضی تشکیل پرونده داده است افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از متقاضیان که شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و متقاضیانی که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند تا کنون برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: عقد قرارداد با بانک برای ۲ هزار و ۱۳۷ واحد انجام شده و میزان وام بلاعوض پرداخت شده تا کنون هفت هزار و ۸۰۰ میلیون ریال است.

زمانی پیشرفت اجرای طرح های مسکن محرومان را هم خوب ارزیابی کرد و گفت: پی کنی ۲ هزار و ۱۵۰ واحد تا کنون انجام شده و یک هزار و ۶۸ واحد نیز در مرحله اجرای زیرساخت است.

وی اضافه کرد: اجرای اسکلت و دیوار نیز برای ۲۶۷ واحد انجام شده و ۸۲ واحد در مراحل پایانی سفت کاری و اجرای سقف است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه استان فارس با گرفتن سهمیه ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و محرومان در قالب تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه از جمله استان های پیشتاز در کشور در این حوزه است از عزم جدی و جهادی کارکنان بنیاد مسکن برای احداث سرپناه ویژه مددجویان خبر داد و افزود: بخش قابل توجهی از مسکن احداث شده دراستان فارس در قالب احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، تامین مسکن نیازمندان و محرومان جامعه را از آرمان های اصلی بنیاد دانست و گفت: دراستان فارس یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته و ۲۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیارد ریال آن تا کنون جذب شده است.

زمانی اضافه کرد : ۲ هزار و ۸۹۱ متقاضی زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) ، یک هزار و ۱۶۳ متقاضی تحت پوشش بهزیستی و ۲ هزار و ۸۴۶ متقاضی که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند تا کنون برای مشارکت در طرح یاد شده اعلام آمادگی کرده اند .

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات