عملیات خاکبرداری تونل کازرون - شیراز از سر گرفته شد

با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی ، عملیات خاکبرداری تونل محرم در محور کازرون - شیراز پس از یک وقفه دو ساله از سر گرفته شد. 

مطوعات فارس/ نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، گفت: ادامه عملیات حفاری تونل محرم پس از دوسال وقفه یکی از دغدغه های دیرینه مردم شهرستان کازرون بود ، اتمام محور کازرون به بوشهر از طریق تونل محرم است و اجرای این طرح نجات از بن بست ۵۰ ساله گذشته این شهرستان است.

فریدون عباسی افزود: با پیگیری های انجام گرفته به دستور وزیر راه و رییس سازمان برنامه و بودجه با تخصیص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ادامه حفاری این تونل در محور پرترافیک جنوب کشور امروز آغاز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کشور تلاش می کنیم تا در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات بیشتری برای این طرح درنظر گرفته شود.

عباسی اظهار با بیان اینکه هدف از پیگیری اتمام این محور نجات کازرون از بن بستی است که از ۵۰ سال این شهرستان و مردم تحمل کردند افزود: از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح ایجاد یک رونق اقتصادی در این شهرستان است ، تلاش و پیگیری این است که به خاطر کوتاه تر شدن محور بوشهر به مرکز کشور از طریق کازرون مطالعه تونل دوم به نام تونل دیکانک که به اعتبارات کمتری نیاز دارد انجام شود و فاصله استان بوشهر به شیراز ۲۵ کیلومتر کوتاه تر کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کازرون هم گفت : عملیات حفاری تونل محرم از سال ۸۹ شروع شد که باتوجه به مشکلات اعتباری چندین مرحله متوقف شده است.

محمد رضا نکوئی افزود: این محور علاوه بر کوتاه کردن مسیر استان بوشهر به مرکز استان فارس بعنوان یک جاده پدافند غیر عامل می توان ازآن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: طول کل این محور ۲۲ کیلومتر است که یک دهنه تونل به طول ۲۲۰۰ متر در حال حفاری است ، اعتباری که تا کنون برای حفر این تونل هزینه شده است ۱۶ میلیارد تومان است.
رضا ردائی سرپرست کارگاه حفاری تونل محرم هم گفت: تونل به طول ۲۲۰۰ متر در حال حفاری است که حدو د ۵۰ در صد آن حفاری شده است ، با تزریق این مبلغ اعتبار امیدواریم که ظرف یکسال بتوانیم حفاری تونل را بطور کامل به اتمام برسانیم.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۶۰ کیلومتری غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات