مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس:

یادروز حافظ مَجازی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امسال و با توجه به وضعیت شیوع کرونا، برنامه‌های بیست و چهارمین یادروز حافظ به شکل مَجازی برگزار خواهد شد. 

مطبوعات فارس/ صابر سهرابی سه‌شنبه ۱۵ مهر در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادروز حافظ، گفت: همه ساله در یاد روز حافظ، مصادف با ۲۰ مهر ماه، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با همکاری مرکز حافظ شناسی اجرا می شد. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام برنامه های یادروز حافظ در بستر فضای مجازی شکل می گیرد.

او اضافه کرد: خوشبختانه با استادان بسیار بزرگواری در سراسر کشور و جهان مذاکره و از همان ابتدا برنامه ریزی هایی انجام شده است تا با مقالات ارسالی آنان یادروز حافظ مثل سال های پیشین با برنامه های متنوعی همراه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری اینکه برنامه‌های یادروز حافظ امسال طی یک‌هفته و با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی اجرا می‌شود، گفت: افتتاحیه یاد روز حافظ، ۱۹ مهر ماه ساعت ۲۱ از مرکز صدا و سیمای فارس پخش و نشست‌های علمی و تخصصی نیز به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

سهرابی با بیان اینکه نشست‌های تخصصی ویژه بزرگداشت حافظ، تا ۲۴ مهر ادامه دارد، گفت: علاقه مندان برای تماشای برنامه‌های یاد روز حافظ از طریق لینک اینترنتی به نشانی derak.live/stream/hafezstudies مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز با اشاره به تدوین برنامه‌هایی برای بزرگداشت حافظ، از برگزاری نمایشگاه عکس‌، رونمایی از کتاب، گل‌افشانی آرامگاه حافظ و .... به این مناسبت خبر داد.

مرتضی جعفری با اشاره به برگزاری گردهمایی و نشست‌های مجازی ویژه بزرگداشت حافظ، ابراز امیدواری کرد که با ایجاد یک بوستان با نام «غزل»، بهترین غزل های ایرانی با محوریت غزل های حافظ و سعدی در این بوستان طراحی شود.

در این جلسه، از پوستر بیست و چهارمین دوره بزرگداشت یادروز حافظ، رونمایی شد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات